معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران از به بهره‌برداری رسیدن ۷۲ طرح تولیدی، اقتصادی و عمرانی در دهه فجر در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 10 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، حسن خیریان پور روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های دهه فجر در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری ۸۴۳ میلیارد تومانی بخش خصوصی تنها در حوزه تولیدی، اقتصادی و عمرانی در ایام الله دهه فجر در استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: برغم شرایط سخت تحریم با تلاش دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی مازندران دهه فجر امسال ۸۶۶ پروژه با اعتباری معادل هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت های استان همراه با بکارگیری روحیه خود باوری و مقاومت برای شکوفایی رونق اقتصادی مازندران تاکید کرد و گفت: مازندران ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است که باید با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از آنها بهره برد و کارکرد استان را به فراستانی و حتی ملی بدل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: جلسات مستمر هفتگی کار گروه رفع موانع تولید استان و همچنین کلینیک آنکال با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه در شهرک های صنعتی گام های خوبی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در یکسال اخیر تعداد زیادی از واحد های تولیدی و صنعتی نیمه فعال مازندران و ۱۰۰ واحد تعطیل شده با پی گیری ها و رفع مشکلات آنها به صورت کامل به چرخه تولید باز گشتند.

خیریان پور ادامه داد: در این راستا نیز از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب های مختلفی همچون بسته حمایت از تولید، سامانه کارا، اشتغال فراگیر تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخته شده است.

وی با اشاره به تولید سالیانه ۷ میلیون تن از بهترین محصولات در حوزه کشاورزی در مازندران گفت: با راه اندازی چهار پایانه صادراتی به زودی شاهد رفع دغدغه کشاورزان و شکوفایی اقتصادی استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پایانه صادراتی روماک گستر در شهرستان جویبار مراحل پایانی را طی می کند و فاز نخست پایانه صادراتی برنج نیز فعال شد و پایانه های صادراتی محصولات شیلاتی و ماهیان خاویاری نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد و پایانه گل و گیاه نیز در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران با اشاره به آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس اظهار داشت: ۳ رکن اصلی مردم، ایدئولوژی و رهبری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، مشارکت نظام‌مند در اداره کشور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار