نود و یکمین شهرآورد پایتخت با نمایش پرگل قرمز و آبی که در اکثر دقایق تماشایی دنبال شد، با گل دقایق آخر پرسپولیس با نتیجه مساوی خاتمه یافت. استقلال دو مرتبه با گل‌های ارسلان مطهری مهاجم جدید خود پیش افتاد، اما هر دو بار شاگردان یحیی تلافی کردند. دو تعویض خارجی قرمزها در نیمه دوم یعنی بشار و استوکس گل تساوی را در آخرین دقایق رقم زدند
کد خبر: ۸۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 06 February 2020

مصاف حساس نوزدهمین هفته لیگ برتر نوزدهم بین دو تیم پر طرفدار ایران، با نتیجه تساوی به پایان رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، نود و یکمین شهرآورد پایتخت با نمایش پرگل قرمز و آبی که در اکثر دقایق تماشایی دنبال شد، با گل دقایق آخر پرسپولیس با نتیجه مساوی خاتمه یافت. استقلال دو مرتبه با گل‌های ارسلان مطهری مهاجم جدید خود پیش افتاد، اما هر دو بار شاگردان یحیی تلافی کردند. دو تعویض خارجی قرمزها در نیمه دوم یعنی بشار و استوکس گل تساوی را در آخرین دقایق رقم زدند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری (۵۸ - محمد نادری)، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا (۵۸ - بشار رسن)، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور و کریستین اوساگونا (۷۱ - آنتونی استوکس).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی، محمد دانشگر، هروویه میلیچ، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید باقری، مهدی قائدی (۷۶ - آرش رضاوند) و ارسلان مطهری.

داور وسط : بیژن حیدری

برای تیم پرسپولیس که در این مسابقه میزبان محسوب می شد علی علیپور (۲۹) و بشار رسن (۸۹) و برای استقلال نیز ارسلان مطهری (۲۴ و ۵۳) گلزنی کردند. در این مسابقه پرسپولیسی ها شجاع خلیل زاده را در اختیار نداشتند و همین موضوع ضربه بزرگی به استحکام خط دفاعی این تیم وارد کرد. همچنین در استقلال نیز شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت در لیست مجیدی قرار نگرفتند که بازی درخشان ارسلان مطهری که اولین دربی زندگی اش را پشت سر می گذاشت، این غیبت را پوشش داد.

شرح گل ها:

دقیقه 24 گل برای استقلال توسط ارسلان مطهری: روی ارسال زیبا از جناح راست و ضربه سر ارسلان توپ به تیر دروازه بیرانوند خورد و بر درون هجده قدم برگشت. در ریباند فرشید باقری از گرد راه رسید و با شوت زمینی توپ را به سمت چارچوب دروازه پرسپولیس شلیک کرد که در میانه راه ارسلان با نوک پا روی توپ تاثیر گذاشت و آن را به تور دروازه قرمزها چسباند.

دقیقه 28 گل برای پرسپولیس توسط علی علیپور: با پاس در عمق ترابی و فرار اوساگونا از جناح راست، او توپ را زمینی به تیر دوم دروازه آبی ها فرستاد که علیپور با بغل پای چشم بسته، گل تساوی را خیلی زود به ثمر رساند.

دقیقه 54 گل برای استقلال توسط ارسلان مطهری: روی پاس زمینی زیبای قائدی به تیر دوم، ارسلان مقابل دروازه خالی گل دومش را وارد قرمزپوشان کرد تا در نخستین دربی رویایی اش دبل کند.

دقیقه 88 گل برای پرسپولیس توسط بشار رسن: در محوطه شلوغ استقلال، پاس بشار به استوکس با شوت چرخشی این ایرلندی به سمت چارچوب دروازه حریف رفت و شیرجه حسینی توپ را به طرف کرنر فرستاد اما قبل از خروج توپ از خط عرضی، بشار ریباند را به گل تساوی پرسپولیس تبدیل کرد.

کارشناس داوری: گل پرسپولیس کاملاً صحیح بود/ حیدری در نیمه اول فقط یک اشتباه داشت

استقلال در روزی که شیخ دیاباته مهمترین وزنه هجومی اش را نداشت روی کاکل مهدی قائدی و ارسلان مطهری چرخید. قائدی که دوران ابتدایی کسب تجربه را گذرانده است حالا با سرعت و تکنیک چشم‌نوازش به آینده ای درخشان سلام می کند. او نه تنها با یک ارسال خطرناک پایه‌گذار گل اول آبی‌ها شد، گل دوم را نیز با حرکت استثنایی خود برای ارسلان مطهری ساخت تا این مهاجم دبل کند.

در پرسپولیس هم محمد انصاری یکی از ضعیف ترین نمایش های خود با لباس قرمز را ارایه داد و پایه گذار گل های حریف بود تا اینکه نادری وارد زمین شد و در نیم ساعت پایانی مسابقه یکی از اصلی ترین نقاط ضعف پرسپولیس را پوشاند. در پرسپولیس ترابی، امیری و نورالهی دوندگی بی امانی داشتند و میانه میدان را از حریف گرفتند ولی هافبک های استقلال نتوانستند در جنگ های مستقیم وسط زمین برنده باشند و در اغلب دقایق بازی تیم خود را به عقب راندند.

در نهایت یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی با تقسیم امتیازها ، همچنان بدون شکست ماندند و پرسپولیس با اختلاف امتیاز مطمئن در صدر جدول باقی ماند. این دو مربی البته نتوانستند به روند پیروزی‌های خود ادامه دهند. مجیدی در نیمه دوم بعد از به ثمر رسیدن گل دوم تیمش را عقب کشید و بازی تدافعی چندلایه آبی ها زیبایی های دربی را کاهش داد. سرخ پوشان هم به رغم تصاحب توپ بیشتر خوش‌شانس بودند که بازنده نشدند و توانستند در لحظات پایانی توسط رسن پاسخ گل‌های مطهری را بدهند و به یک امتیاز و مهمتر از آن حفظ شرایط روحی تیم برسند.

لحظات حساس:

دقیقه ۴+۹۰: ارسال رضاوند از روی ضربه ایستگاهی را فرشید باقری با ضربه سر به چارچوب زد که آن را بیرانوند دراختیار گرفت تا سوت پایان بازی همینجا به صدا در بیاید.

دقیقه ۲+۹۰: خطایی که وحید امیری پشت محوطه جریمه استقلال گرفته بود را آنتونس استوکس زد که توپ با کمترین اختلاف از تیرک دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱+۹۰: ارسال غفوری از کرنر و ضربه سر مهاجم استقلال را مدافع پرسپولیس قبل از ورود به دروازه این تیم دفع کرد.

دقیقه ۷۵: شوت بیرون پای چپ محمد نادری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی روی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: ضربه ایستگاهی نوراللهی از فاصله‌ای حدودا ۳۰ متری را حسینی به خوبی دفع کرد و در ریباند هم شوت زمینی کنعانی‌زادگان را دروازه‌بان استقلال با پا برگشت داد تا دروازه آبی‌ها بسته بماند.

دقیقه ۴۰: سانتر بی نقص وریا غفوری از جناح راست به پشت شش قدم، با ضربه سر بدون مزاحم ارسلان مطهری از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد تا بخت عالی دبل این مهاجم جوان از دست برود.

دقیقه ۳۷: ارسال وریا از وسط زمین با برگشت مدافعان پرسپولیس به قائدی رسید که شوت او با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: بار دیگر قائدی با حرکت در عرض خط دفاعی پرسپولیس را بهم ریخت، ولی زاویه اش برای شوت‌زنی تنگ شد و شوت کات دار او از کنار دروازه با فاصله دو متری به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: شوت زمینی نه چندان محکم وحید امیری از پشت محوطه جریمه را حسینی درازکش مهار کرد.

دقیقه ۱۷: نفوذ سریع قائدی به پشت محوطه جریمه و پاس کوتاه او می رفت تا ارسلان را با بیرانوند تک به تک کند اما سیدجلال با تجربه از راه رسید و راه مطهری را بست.

گزارش زنده از شهرآورد 91| تا پایان نیمه اول  پرسپولیس یک - استقلال یک

دو تیم پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۵:۳۰ امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته اند تا در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران ، نود و یکمین شهراورد تهران را برگزار کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی ترکیب تیم خود را با چینش زیر به زمین بازی فرستادند. روی نیمکت سرخ ها بوژیدار رادوشوویچ، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه، سیامک نعمتی، بشار رسن، امید عالیشاه، آریا برزگر و آنتونی استوکس نفرات ذخیره پرسپولیس در این دیدار هستند. در تیم مقابل نیمکت‌نشینان استقلال را حسین پورحمیدی، سینا خادم‌پور، زکریا مرادی، نیکلای بودوروف، میلاد زکی‌پور، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی تشکیل داده‌اند.

ترکیب اولیه پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگونا.

ترکیب اولیه استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، میلیچ، وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی و ارسلان مطهری.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار