دربی 92 جدا از حساسیتهای همیشکی رنگ و بوی مازندرانی داشت ، چون برای اولین بار در تاریخ دربی دو سرمربی با اصالت مازندرانی سکان هدایت دو تیم پرطرفدار را داشتند . جالب این که یکی از کمک داوران دربی رضا عادل از بابلسر بود . از بین بازیکنان مازندرانی دربی 92 علیپور ، امید عالیشاه و مهدی عبدی سابقه گلزنی در دربی را داشتند و جالب اینکه علیپور سومین گل دربی خود را در دربی 92 به ثمر رساند.
کد خبر: ۸۲۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 06 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، دربی بزرگ پایتخت امروز از ساعت 15:30 در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد با تساوی 2-2 به پایان رسید، ارسلان مطهری در اولین دربی خود دو گل زد و همراه با قائدی درخشید اما بشار رسن عراقی در دقیقه 89 فرهاد مجیدی و رویاهایش را برای پیروزی در این جدال بزرگ و سنتی برباد داد.

بر اساس این گزارش، دربی 92 جدا از حساسیتهای همیشکی رنگ و بوی مازندرانی داشت ، چون برای اولین بار در تاریخ دربی دو سرمربی با اصالت مازندرانی سکان هدایت دو تیم پرطرفدار را داشتند . 

مازندرانی هایی پیش از این هم این شهرآورد را برای هواداران خود تاریخی کردند و با درخشش در این بازی ، جایی ماندگار برای خود در تاریخ این دربی پرطرفدار پیدا کردند.

در این شهرآورد هم مازندرانی ها حضور داشتند. در تیم پرسپولیس، بازیکنان تاثیر گذاری مثل علی علیپور ، امید عالیشاه و (شجاع خلیل زاد -محروم از بازی) سیامک نعمتی ، مهدی عبدی تنها گلزن دربی رفت حضور داشتند و در استقلال بازیکنانی همچون میلاد زکی پور ، محسن کریمی و بلبلی بازیکنان مازندرانی بودند که البته دوبازیکن آخری مصدومند . جالب اینکه علیپور سومین گل دربی خود را در دربی 92 به ثمر رساند.

ارکان اصلی دربی تهران از مازندران است !؟
 

 جدا از اینکه در تمام ادوار بازیکنان مازندرانی در تیم های استقلال و پرسپولیس جزو ستارگان این تیم بودند.

این بازی با حضور فرهاد مجیدی قادیکلایی از قائمشهر و یحیئ گل محمدی از محمودآباد برای مازندرانی ها رنگ و بوی دیگری داشت .

 در چند سال اخیر ، در تیم پرسپولیس بازیکنان مازندرانی مثل مرحوم هادی نوروزی ، مرحوم مهرداد اولادی ، شیث رضایی ، محسن بنگر ، رحمان احمدی ، شهاب گردان ، سیدمیثم حسینی ،مهرداد کفشگری، محمد عباس زاده و رامین رضاییان در دربی های قبلی هر کدام تاثیر گذار بودند.

در تیم استقلال هم بازیکنان مازندرانی مثل فرهاد و فرزاد مجیدی ، حنیف عمران زاده، سید میثم حسینی ، امید ابراهیمی، علی قربانی و یعقوب کریمی از تاثیرگذارترین بازیکنان دوران خود در این تیم بودند.

 

برچسب ها: دربی92 ، مازندران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اگه ورزشکارای مازندران حمایت بشن تیمهای دیگه نمیرن و چند تیم مقتدر پیدا میکنه حق مازندران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
استان مازندران بزرگترین وبیشترین سرمایه ها رو داره و لی ورزشکارا حمایت نمیشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار