فرماندار ثلاث باباجانی گفت: ۵۱ پروژه با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 01 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،یدالله شکری افزود: در دهه فجر ۴۵ پروژه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و ۶ پروژه با ۸۱ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

وی، گازرسانی به ۱۵ روستا، اجرای طرح هادی در۶۰ روستا، برق رسانی به ۱۳ روستای جا به جا شده پس از زلزله و همچنین آبرسانی به ۱۵ روستای جدید را از جمله مهم ترین پروژه های قابل افتتاح ثلاث باباجانی در دهه فجر اعلام کرد.

شکری همچنین طرح آبیاری و چاله کنی (آماده کاشت نهال) ۱۶۵ هکتار باغ زیتون، انگور و انجیر با ۵۱ میلیارد تومان از منابع دولتی، اجرای طرح آبخیزداری با ۱.۵ میلیارد تومان، نصب ۱۷۱ آبگرمکن خورشیدی برای روستاهای صعب العبور و احداث فضاهای ورزشی مانند استخر و زمین چمن فوتبال با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از دیگر پروژه های این شهرستان دانست که در سال جاری اجرا شده است.

او مهم ترین پروژه شهرستان را احداث تونل «سیاطاهر» در محور جوانرود به ثلاث باباجانی با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد که در ایام دهه مبارک فجر کلنگ زنی خواهد شد.

شکری در ادامه؛ برگزاری همایش حقوق شهروندی، برگزاری یادواره ۱۳۷ شهید والامقام شهرستان، برپایی ۴۰ میز خدمت در سطح شهرستان، همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده های معظم شهدا را از دیگر برنامه های این شهرستان در دهه فجر عنوان کرد.

۹۷ درصد واحدهای مسکونی زلزله زده ثلاث باباجانی بازسازی شده است

فرماندار ثلاث بابانی در ادامه با بیان اینکه ۹۷ درصد واحدهای مسکونی، تجاری، آموزشی، سلامت و اداری زلزله زده این شهرستان بازسازی شده است، گفت: در زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه در ۲۱ آبان سال ۹۶، پنج هزار و ۳۶۷ واحد مسکونی روستایی و شهری این شهرستان تخریب شد که تاکنون با اعتبار ۳۲۳ میلیارد تومان ۹۷ درصد آنها بازسازی شده است.

شکری همچنین اظهارداشت: در زلزله ۱۳ هزار و ۸۲ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که برای تعمیر آنها ۷۴ میلیارد تومان، برای بازسازی ۱۷۵ واحد تجاری تخریبی۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تعمیر هزار و ۵۱۷ واحد تجاری ۷۶ میلیارد تومان و بازسازی و تعمیر واحدهای اداری ۴۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

او اضافه کرد: تاکنون ۵۸ میلیارد تومان برای بازسازی، مقاوم سازی فضاهای آموزشی زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی هزینه شده و همچنین ۱۹ خانه بهداشت مقاوم سازی شده اما تاکنون با وجود بیمارستان صحرایی برای تخریب و احداث بیمارستان ثلاث باباجانی اقدام نشده است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار