کد خبر: ۸۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 28 January 2020

ناظر گمرکات مازندران، حجم صادرات کالا در سال جاری از طریق گمرکات استان را ۸۴۲ هزار و ۷۵۲ تن به ارزش بیش از ۱۸۳ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یوسفی منش صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مذت مشابه سال قبل از مرز ۳۲۳ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان گذشت، افزود: حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و… از گمرکات مازندران با رشد ۴۷ درصدی نسبت به ۱۰ ماهه سال قبل بالغ بر ۸۴۲ هزار و ۷۵۲ تن رسیده است.

وی اظهار داشت: ارزش کالاهای صادرشده بیش از ۱۸۳ میلیون و ۶۸۲ هزار دلار بوده و که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۳۴ کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان، امارات و… صادر شده است.

یوسفی منش با اشاره به افزایش حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۲۴ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که ازنظر وزنی و ارزشی ۱۴ و ۲۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران ۲۸ کشور اعلام کرد وگفت: عمده ترین این کشورها روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان، سوئیس بوده که عمده ترین کالاهای وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، روغن پایه، کاغذ و چوب و تخته است.

ناظر گمرکات مازندران از ارسال ۲ هزار و ۹۶۳ کیلوگرم هدیه و سوغات از طریق گمرک امانات پستی ساری خبر داد و گفت ارزش این میزان هدیه و سوغات ۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۷۶ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار