پدیده کشتی آزاد ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم گفت: هر کسی که بهتر باشد به پیکارهای کسب سهمیه و بعد از آن به بازی‌های المپیک اعزام می‌شود و مهم نام ایران و کسب مدال در المپیک توکیو است.
کد خبر: ۸۱۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 22 January 2020

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام «متئو پلیکونه» ایتالیا که جزو مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شد، روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

ایران در این پیکارها توسط «محمدحسین محمدیان» و «امیرحسین زارع» در وزن‌های ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به ۲ مدال طلا دست یافتند. «بهنام احسان‌پور» و «یونس امامی» در وزن‌های ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم دیگر نمایندگان کشورمان در این مسابقات بودند که از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

«امیرحسین زارع» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص این رقابت‌ها اظهار داشت: پیکارهای بین‌المللی پلیکونه ایتالیا، نخستین مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی بود که کشتی‌گیران خوبی از سراسر جهان در آن حضور داشتند و سطح مسابقات بسیار بالا بود.

وی اظهار داشت: در این رقابت‌ها در دور نخست قرعه استراحت داشتم اما در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر «پوسوپ باتیرمورزایف» از قزاقستان را شکست دادم و در دور سوم هم «نیک ماتوهین» از آلمان را از پیش رو برداشتم و در فینال با «بلال ماخوف» دارنده سه مدال طلای قهرمانی جهان از روسیه روبرو شدم. کشتی بسیار سختی بود و از یک طرف نیز خوشحال بودم که با کشتی‌گیری عنوان‌دار و صاحب سبک کشتی می‌گرفتم تا به نوعی عیار خودم را مشخص کنم. از نظر روحی در دیدار فینال فشار زیادی بر من وارد شده بود و از نظر بدنی به دلیل آنکه بعد از تمرینات به ایتالیا آمده بودم، شرایط کمی برایم سخت بود و خدا را شکر توانستم او را شکست دهم.

دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان یادآور شد: در کشتی برابر ماخوف برنامه من این بود که مبارزه را کنترل کنم، چرا که کشتی‌گیران روس در ادامه از نظر بدنی کم می‌آوردند و برنامه این بود که کشتی را نگه دارم و با کار کردن دستانم او در ادامه خسته شود و کم بیاورد و به اصطلاح او را اذیت کنم تا امتیازات لازم را بگیرم که خوشبختانه این کار را انجام دادم و البته در دقایقی از کشتی داوران کم لطفی کردند و سبب شد تا ماخوف امتیاز بگیرد که این موضوع به نفعم تمام و سبب شد از نظر روحی دوباره به کشتی بازگردم.

وی در خصوص برخی صحبت‌ها در خصوص پیروزی او برابر «گنو پتریاشویلی» دارنده ۳ مدال طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان که در فینال لیگ کشتی آزاد ایران او را شکست داد خاطرنشان کرد: پتریاشویلی سه ماه بعد از پیکارهای جهانی به لیگ ایران آمده بود و من ۲ هفته بعد از پایان رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان خود را به لیگ کشورمان رساندم و در هر حال شرایط او بهتر بود و من کمی خسته‌تر بودم. هدفی را دنبال می‌کنم که در پایان به مدال المپیک ختم خواهد شد و امیدوارم به هدفم دست یابم و برای آن برنامه‌ریزی خوبی دارم.

زارع در واکنش به این موضوع که وی تاکنون با تعدادی از حریفان نامدار جهانی مبارزه کرده‌ اما با مدعیان داخلی کشتی نگرفته است، خاطر نشان کرد: تاکنون به چند تورنمنت بین‌المللی اعزام شده‌ام و در آنجا با تعدادی از رقیبان خارجی کشتی گرفته‌ام و در ایران هنوز فرصتی در اختیارم قرار نگرفته و در واقع میدانی نبوده است که با حریفان ایرانی مبارزه داشته باشم. هر چند که برای همگی آنها احترام زیادی قائل هستم، در نهایت هر کسی که بهتر باشد به پیکارهای قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا، کسب سهمیه المپیک و در نهایت بازی‌های المپیک اعزام خواهد شد و از همه مهم‌تر آنکه مهم نام ایران است که مدالی برای کشورمان در توکیو کسب کنیم و پرچم کشورمان بالا برود.

وی در خصوص الگوی خود در کشتی گفت: «کمیل قاسمی»، «رضا یزدانی»، جهان پهلوان مرحوم «علیرضا سلیمانی» و همچنین «ابراهیم مهربان» الگوهای من در کشتی هستند و از کشتی‌ها و مبارزه‌های آنها الگوبرداری می‌کنم.

دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و نقره جوانان جهان ادامه داد: تاکنون که در میادین کشتی، مبارزه‌های خوبی داشتم و سعی می‌کنم با همین چارچوب فنی، بدنی و روحی به کارم ادامه دهم و به سمت جلو حرکت کنم و به آرزوهای ورزشی خود دست یابم و پرچم کشور را بالا ببرم.

زارع در خصوص اینکه آیا به عنوان یکی از نفرات اصلی تیم ملی انتخاب شده است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و از روز جمعه به اردوی تیم ملی می‌رویم تا تمرینات را آغاز کنیم.ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار