رئیس شورای اسلامی شهر نکا مطرح کرد:
رئیس شورای شهر نکا از اجرای طرح ممیزی املاک در سطح شهر نکا پس از 20 سال خبر داد و گفت: 15 هزار واحد مسکونی و بیش از 2 هزار واحد تجاری در شهر نکا دارای پروانه ساخت نبوده و هزینه شهرنشینی را متقبل نمی‌شدند درحالیکه قبل از این فکر می‌کردیم 25 هزار واحد مسکونی در شهر نکا وجود دارد اما تا الآن درحالیکه به بخش جنوبی نکا ورود نشده 32 هزار واحد مسکونی در این شهر شناسایی شده است که به عنوان یکی از منابع درامدی پایدار شهر باید هزینه شهرنشینی را پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۱۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴ 21 January 2020

به گزارش تابناک مازندران، ابوالقاسم محمدی در نشست خبری با اشاره به بودجه شهر نکا در سال 99، اظهار کرد: بودجه سال 99 بر مبلغ 45 میلیارد تومان با سرانه نفری 670 هزار تومان بسته خواهد شد درحالی که در دوره چهارم به میزان 35 میلیارد تومان با سرانه نفری 470 هزار تومان و در سال 98 به میزان 40 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: بعد از انتخاب شهردار در دوره جدید موضوع درآمدهای پایدار و غیرپایدار شهرداری از اهمیت بالایی برخوردار بوده که البته وضعیت نکا نسبت به سایر شهرهای مجاور مطلوب است.

بودجه 45 میلیارد تومانی سال 99 شهر نکا
 

رئیس شورای اسلامی شهر نکا طرح تفصیلی را یکی از طرح‌های مهم در ایجاد درآمد پایدار برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر نکا در مهرماه 91 تهیه اما در تیر 98 تصویب شد و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و امسال نیز با این طرح برنامه‌ریزی‌های شورا انجام گرفت چراکه طرح تفصیلی در صنعت ساختمان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

این مسئول اضافه کرد: پرداخت عوارض و خدمات از مردم در قالب طرح ممیزی شهر، فعال کردن جذب سرمایه‌گذار و احیای تفرجگاه‌ها برای شهروندان، کارهای زیرساختی و زیربنایی از جمله 30 متری و راه‌اندازی پایش تصویری سطح شهر ازجمله طرح‌های عمرانی و درآمدی مهم شهر است که در فضای امن و آرامش برای شهروندان و مردم میسر می‌شود.

وی گفت: همچنین در کارخانه شهید گرائیلی که فقط تولید آسفالت بوده بخش‌های دیگری مانند سنگ‌شکن‌، بچینگ، موزائیک‌، بلوک‌زنی و باسکول تولید می‌شود که نواقصی نیز در این طرح وجود دارد که مجوز برداشت از رودخانه نیز درحال کسب شدن است تا مشکل مواد اولیه وجود نداشته باشد.

* واگذاری واحد CNG شهرداری

محمدی تصریح کرد: طرح دیگر اجرا شده مربوط به نورپردازی سطح شهر بوده که طرح مکمل مبلمان شهری چراغانی سطح شهر نیز در ابتدای خیابان علمیه کار شد و بخش دوم آن برای خیابان راه‌آهن برنامه‌ریزی شده است.

وی از اجرای طرح ممیزی املاک در سطح شهر نکا پس از 20 سال خبر داد و افزود: 15 هزار واحد مسکونی و بیش از 2 هزار واحد تجاری در شهر نکا دارای پروانه ساخت نبوده و هزینه شهرنشینی را متقبل نمی‌شدند درحالیکه قبل از این فکر می‌کردیم 25 هزار واحد مسکونی در شهر نکا وجود دارد اما تا الآن درحالیکه به بخش جنوبی نکا ورود نشده 32 هزار واحد مسکونی در این شهر شناسایی شده است که به عنوان یکی از منابع درامدی پایدار شهر باید هزینه شهرنشینی را پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا راه‌اندازی مرکز معاینه فنی، راه‌اندازی دستگاه شتاب‌سنج زلزله و مرکز گاز طبیعی را از دیگر اقدمات شورای شهر نکا دانست و اذعان کرد: واحد گاز طبیعی CNG شهرداری به دلیل فرسودگی برای تعمیر اساسی به تهران منتقل شد که در روزهای آینده با رفع مشکلات مجددا فعال خواهد شد البته این واحد برای سال 99 روند تحویل به سازمان حمل و نقل را طی خواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: در طرح دریای مروارید در مدت سه سال نزدیک به یک میلیارد بوده و در مدت سه سال گذشته نزدیک به همین مبلغ را درآمدزایی کرده که تنها در سال 98 در حدود 430 و در سال 97 نزدیک به 340 میلیون تومان بوده است برهمین اساس شورا مصمم است که این کار را ادامه دهد کمااینکه از سال 99 به سوددهی خالص در این طرح خواهد رسید.

* آغاز لکه‌گیری سطح شهر از 10 روز آینده

وی گفت: پس از اجرای طرح پل 30 متری با حدود 10 میلیارد تومان هزینه که بیش از 50 درصد از بار ترافیکی شهر کاهش داشت برای پل سوم بر روی رودخانه نکا از منطقه علمیه به 16 متری نیز اقدام شد اما باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده بهسازی و مرمت سدهای روی رودخانه در دستور کار قرار گرفت البته در آینده‌ای که زمان آن مشخص نیست به بحث پل روی رودخانه نیز ورود خواهد شد.

محمدی در ادامه به سگ‌های ولگرد سطح شهر اشاره و تأکید کرد: سگ‌های ولگرد که در شرق مازندران مکانی برای جمع‌آوری و نگهداری آن‌ها وجود ندارد همواره دغدغه شهروندان بوده که در منطقه معدن زباله با هزینه 180 میلیون تومانی درحال احداث است که هم برای جمع‌آوری و هم درآمد پایدار می‌تواند کارایی داشته باشد روند کار نیز بدین شکل است که ابتدا سگ‌ها جمع آوری سپس کدگذاری و شناسایی، بعد از آن جداسازی سگ‌ها، عقیم سازی، واکسینه و نگهداری برای زمان مشخص و در انتها رهاسازي در طبیعت برای آن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی از آغاز عملیات لکه‌گیری سطح شهر تا 10 روز آینده خبر داد و افزود: باوجود خرید قیر اما اوضاع معادن طوری است که در خرید ماسه، سنگ و تهیه مصالح مشکل داریم که به زودی رفع و کمتر از 10 روز دیگر لکه‌گیری سطح شهر شروع می‌شود همچنین 76 کوچه در اولیت کاری در سال 99 قرار دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا خواستار کمک شهروندان با پرداخت عوارض به خصوص برای واحدهای صنفی شد و بیان کرد: چهار هزار واحد صنفی فعال در سطح شهر نکا داریم ولی پرداخت عوارض کسب و پیشه در سال 97 باوجود پیش‌بینی 300 میلیون تومانی تنها نزدیک به یک میلیون و 800 هزار تومان و امسال نیز باوجود پیش‌بینی 400 میلیون تومانی تنها 360 هزار تومان بود که نشان می‌دهد مشارکت و همکاری در این طرح کم است.

* مانور بهانه‌ها برای عدم استیضاح شهردار

این مسئول همچنین انتخاب شهردار را یکی از وظایف شورا دانست و اضافه کرد: در این دوره شورا نیز سوالاتی از سوی اعضا نسبت به شهردار وجود داشته که برابر با قوانین بدون ایجاد چالش میان شهروندان در یک جلسه سوالات ابلاغ و دو جلسه به صورت شفاهی ابلاغ شد.

وی گفت: طبق قانون پس از ابلاغ سوال شهردار 10 روز فرصت دارد که در شورا حاضر شود و پاسخگو باشد و درصورتی که حتی یک نفر از اعضای شورا نیز قانع نشود شهردار مجدداً بعد از 10 روز باید در شورا حضور یافته و مستندتر پاسخگو باشد و درصورتی که بازهم اقناع صورت نپذیرد استیضاح مطرح می‌شود و در همین زمینه نیز سه نفر از اعضای شورای شهر نکا به استیضاح رأی دادند.

در پایان محمدی تصریح کرد: البته با تدبیر صورت گرفته و همزمانی با قائله‌های آبان، شهادت سردار سلیمانی، در پیش بودن انتخابات و همچنین باتوجه به در پیش بودن فصل بسته شدن بودجه سال آینده تصمیم بر این شد تا اگر قرار است سوال از شهردار پرسیده شود در فصل ارائه تفریق بودجه باشد البته بعید است مجددا در این دوره شورا موضوع استیضاح مطرح شود و در نهایت با پنج رأی برای حفظ آرامش، شورای شهر به ابقای شهردار رأی داد./ پیک نکا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
United States
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
لایک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار