برخی مطالعات بر روی آنتوسیانین ها، فعالیت آنتی اکسیدانی و اثرات مفید آن‌ها در کنترل انواع دیابت و کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی را نشان داده است.
کد خبر: ۸۱۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 19 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:پگاه مرزبان کارشناس ارشد شیمی آزمایشگاه مرجع معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، آلبالو حاوی مقادیر بالای آنتوسیانین‌ها است که دارای ویژگی‌های تحریک کننده آزادسازی انسولین بر سلول‌های بتا-پانکراس است.

او افزود: بر اساس نتایج مطالعات، مصرف روزانه ۴۰ گرم کنسانتره آب آلبالو به مدت شش هفته، وزن بدن، فشار خون و هموگلوبین گلیکوزیله را در بانوان مبتلا به دیابت نوع دو کاهش داده و لیپید‌های خون را در بیماران مبتلا به دیابت با چربی خون بالا، بهبود می‌دهد.

مرزبان ادامه داد: عملکرد آنتی اکسیدانی آب میوه آلبالو با افزایش فعالیت آنزیم‌های دفاعی آنتی اکسیدانتی بدن در کبد و خون و همچنین کاهش لیپید پراکسیداسیون حاصل از واکنش‌های مضر رادیکال‌های آزاد، انجام می‌گیرد.

او بیان کرد: آب میوه آلبالو به عنوان یک مهارکننده سیکلو اکسیژناز نوع دو (آنزیم مسوول ایجاد التهاب و درد) و آنتی اکسیدان در بافت‌های کبد و خون در مطالعات آزمایشگاهی عمل می‌کند؛ بر اساس این مطالعه آب میوه آلبالو می‌تواند به عنوان یک محصول آنتی اکسیدان و ضدالتهاب با خواص سودمند بر سلامتی مصرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار