کد خبر: ۸۱۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 19 January 2020

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به وجود بحران کم‌آبی در استان، کارگروه «بهره‌وری آب و الگوی کشت مناسب» با دبیری رئیس مرکز تجهیز و توسعه تکنولوژی هراز و اعضای آن شامل این اداره کل، مدیرعامل آب منطقه‌ای، رئیس پژوهشکده تحقیقات برنج مازندران، دبیر اجرایی خانه کشاورز، محققان و مدیران کشاورزی و نیز آب استان برای فعالیت در این کارگروه شکل گرفت.
عزیزالله شهیدی‌فر با تاکید بر ضرورت مدیریت آب در مازندران بیشتر از سایر استان‌ها افزود: از ۶میلیارد مترمکعب منابع آب، ۵/۱میلیارد مترمکعب آب کشاورزی از آب به هنگام رودخانه ها، در فصل کشت استفاده می‌شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش دادن دو برابری مدیریت مصرف آب در استان گفت: کمترین تغییر در زمین‌های کشاورزی حوزه آبریز هراز انجام شده و یکی از دلایل اصلی حفظ این زمین ها، سخت بودن تغییر کاربری‌ها است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران هم گفت: منابع آبی یکی از موضوع‌های مهم به ویژه در بخش کشاورزی بوده، زیرا اقتصاد استان متکی به کشاورزی و کشاورزی متکی به آب است.
ابراهیم یخکشی افزود: در استفاده از آب به هنگام رودخانه‌ها در شرایط خشکسالی و کم بارش و هم بهره‌وری پایین دچار مشکل بوده که نیاز به برنامه بلندمدت با هدف تسهیل در کاهش آسیب‌پذیری کشاورزی مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار