اداره کل هواشناسی وضعیت جوی تا آخر یکشنبه هفته آینده استان مازندران را پیش بینی کرد که هوای این استان طبق پیش بینی کارشناسان این اداره ابری به تدریج همراه با بارندگی می باشد .
کد خبر: ۸۱۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 18 January 2020

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی وضعیت جوی تا آخر یکشنبه هفته آینده استان مازندران را پیش بینی کرد که هوای این استان طبق پیش بینی کارشناسان این اداره ابری به تدریج همراه با بارندگی می باشد .

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه در همه مناطق کشور غیر از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران و ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.
در ضمن روز دوشنبه غیر از جنوب‌غرب و جنوب کشور در اغلب مناطق بارندگی خواهیم داشت. 

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، سامانه بارشی از روز شنبه از غرب مازندران وارد این استان می شود که موجب بارش باران در مناطق جلگه ای و ساحلی و برف در ارتفاعات خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از صبح امروز، سامانه بارشی وارد این استان شده است که به تدریج مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مرتضی فرجی با اظهار این که ورود این سامانه باعث شده تا مردم مازندران در برخی مناطق بارش های پراکنده ای را شاهد باشند ، افزود : این بارش های پراکنده از ظهر فردا یکشنبه شدیدتر می شود و این روند تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی گفت : شدت بارش ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود که سبب کاهش دید، لغزندگی و مه آلود شدن منطقه می شود.

کارشناس هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرد که دوشنبه و سه شنبه این هفته شهروندان مازندرانی شاهد کاهش بیشتر دمای هوا خواهند بود.

بنا به اعلام هواشناسی مازندران کمینه و بیشینه دمای هوای ساری، مرکز استان برای امروز ۷ و ۱۲ درجه سانتی گراد پیش بینی شد که این وضعیت بیشینه دما طی روزهای آینده به ۹ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وضعیت جوی مازندران طی 5 روز آینده

یکشنبه 1398/10/29 : ابری به تدریج همراه با بارندگی

دوشنبه 1398/10/30 : ابری همراه با بارندگی به تدریج با کاهش ناپایداری

سه شنبه 1398/11/1 : نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط با بارش های پراکنده

چهارشنبه 1398/11/2 : صاف تا قسمتی ابری

پنجشنبه 1398/11/3 : صاف تا قسمتی ابری

 همچنین مدیر کل مدیریت بحران مازندران با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر نفوذ سامانه ناپایدار جوی همراه با بارش متناوب باران در مناطق ساحلی و جلگه ای ، کاهش دما و بارش برف و پدیده مه گرفتگی در ارتفاعات ، پیامد این سامانه بارشی راکاهش دید، لغزندگی جاده ها و اختلال در آمدو شد اعلام کرد.
علی اصغراحمدی با بیان اینکه در پی این ناپایداری جوی، در مناطق جلگه ای 3 تا 5 و در ارتفاعات تا 8 درجه کاهش دما پیش بینی شده، به دامداران و ساکنان بومی ،نگهداری دامها در مناطق امن و دور از ارتفاعات ،حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها ، و به کوهنوردان هم پرهیز از صعود به قلل مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی توصیه کرد.
وی همچنین با توجه به بارش برف و مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی، رانندگان را به داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه ضدیخ و زنجیر چرخ و پوشاک گرم و خوراک، هنگام عبور از مناطق برف گیر توصیه و خاطرنشان کرد: صیادان نیز بعلت مواج شدن دریا تا اواخر روز سه شنبه از ماهیگیری و هر گونه فعالیت دریایی پرهیز کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار