نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش اموزان متوسطه دوم هنرستان های کشور نیز ۲/۴ است که در مازندران حدود ۱/۴ درصد است.
کد خبر: ۸۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 16 January 2020

فرمانده نیروی انتظامی مازندران از جمع آوری ۴۲۰ هزار بوته مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: در حوزه کشت گلخانه‌ای مواد مخدر امسال حدود ۲۶ درصد رشد داشتیم .

سردار سید محمود میرفیضی روز پنجشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواستار اجرای طرح بازدارندگی درمازندران شد و افزود: در حال حاضر بعد از شناسایی نقاط آسیب دیده و پاکسازی، مهم ترین اولویت ما بازدید از گلخانه ها است که باید به کمک جهاد کشاورزی و دهیاری انجام شود.

وی شرایط مازندران را در شیوع مصرف مواد مخدر خوب توصیف کرد و گفت: میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵/۴ درصد است که این میزان در مازندران ۲/۶ درصد می باشد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی مازندران نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش اموزان متوسطه دوم هنرستان های کشور نیز ۲/۴ است که در مازندران حدود ۱/۴ درصد است.

رشد ۱۱ درصد کشفیات مواد مخدر در مازندران

فرمانده نیروی انتظامی مازندران همچنین به حوزه کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال حدود سه هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشت.

سردار میرفیضی از دستگیری ۱۱ هزار و ۸۴۴ نفر مربوط به مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت : این میزان کشفیات و دستگیری ها صرفا به معنای افزایش مصرف نیست بلکه به معنای گسترش شبکه شناسایی و کشفیات است.

وی با بیان اینکه امسال شناسایی جامعه هدف و مناطق آسیب پذیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت، افزود: در همین راستا پنج هزار و ۶۰۰ نفر از معتادین استان دستگیر شدند که ۱۰درصد نسبت به آمار مشابه سال قبل افزایش داشته است .

افت شدید قیمت مواد مخدر صنعتی

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در استان مصرف مواد سنتی بیشتر از مواد صنعتی است، گفت:به اعتقاد ما شرایط جوی مازندران مصرف مواد مخدر سنتی را بیش از صنعتی کرده است.

میرفیضی همچنین درباره وضعیت قیمت مواد مخدر در سال جاری افزود: شیشه تنها مواد مخدری است که شاهد کاهش قیمت بود که افت ۴۵ درصدی را امسال تجربه کرد.

وی ادامه داد: مواد مخدر سنتی همچون حشیش ۶۶ درصد ، تریاک ۱۳ درصد و هرویین ۲۲ درصد در سال جاری افزایش قیمت را شاهد بودند .

میرفیضی بیشتر کشفیات را متعلق به تریاک دانست افزود: از مواد کشف شده ۳۶ درصد تریاک، ۱۵ درصد حشیش و یک درصد هرویین، ۳ درصد شیشه و ۴۵ درصد سایر مواد مخدر بوده است.

 ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار