رنجبران به حاشیه‌های چند روز اخیر برای صداوسیما و اظهارات غیرقابل پذیرش یک کارشناس روی آنتن زنده شبکه افق پاسخ داد.
کد خبر: ۸۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 15 January 2020

 

 برترین ها: محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به اظهارات یکی از کارشناسان در برنامه «جهان آرا» در شبکه افق گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم در برنامه‌های زنده، مسئولیت حرف‌هایی که کارشناسان می‌گویند، برعهده خودشان است و سازمان صدا وسیما نه تنها چنین اظهارنظر سخیفی را قبول ندارد، بلکه آن را خلاف موازین اخلاقی و در شرایط فعلی کشور، سمی مهلک برای وحدت میان قشر‌های مختلف می‌داند.

وی با بیان اینکه مدیرشبکه افق بعد از این اظهارنظر، حین برنامه به کارشناس مربوط تذکر داده است، افزود: متاسفانه بعد از تذکر مدیر شبکه هم این کارشناس اظهارات خود را اصلاح نکرد و جهت‌گیری خود را تغییر نداد و بعد از برنامه هم به تماس‌های متعدد مسئولان برنامه برای توضیحات بیشتر و عذرخواهی از این حرکت پاسخ نمی‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به اینکه مدیریت شبکه افق به دلیل تخلف از ابلاغیه ستاد انتخابات رسانه ملی مبنی بر دعوت نکردن از افرادی که نامزد انتخابات مجلس یازدهم هستند، تذکرجدی دریافت کرده است، تصریح کرد: با توجه به اظهارات این کارشناس که باعث ناراحتی بسیاری میان افکارعمومی حتی مخالفان این خانم کارگردان شده است، به نظر می‌رسد با توجه به خواست مردم، بررسی دوباره صلاحیت وی در شورای نگهبان قانون اساسی قابل پیگیری باشد البته تصمیم گیری دراین زمینه فقط در حوزه صلاحیت این شوراست.

وی افزود: بسیاری از مخاطبان در تماس با روابط عمومی رسانه ملی از ما می‌پرسند آیا کسی که در شرایط حساس و خطیر کشور و لزوم حفظ وحدت میان آحاد مختلف جامعه چنین اظهارنظری را از تریبون زنده و عمومی رسانه ملی بیان می‌کند صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی را دارد؟!

رنجبران بیانیه خانه سینما را به بهانه اظهارنظر یک کارشناس عجولانه و مغایر رویکرد روشنفکرانه این قشر فرهیخته کشور دانست و گفت: متاسفانه تعابیری در این بیانیه وجود دارد که اگر ما هم بخواهیم مانند مسئولان خانه سینما عجولانه و از سر احساس با آن برخورد کنیم، باید جواب متناسبی به آن بدهیم؛ اما همان طور که گفتم شرایط کشور به گونه‌ای است که باید همه به سمت وحدت و همدلی پیش برویم و اینگونه رویکرد‌ها را سمی مهلک در این مقطع حساس می‌دانیم.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به اینکه همه اهالی سینما از خانواده رادیو و تلویزیون هستند، افزود: رسانه ملی درسال بیش از یازده هزارساعت از آنتن خود را به صورت رایگان به تبلیغ تولیدات همین دوستان اختصاص داده و می‌دهد و حتی فیلم‌هایی را که به لحاظ محتوا به آن‌ها ایراد دارد، بازهم تبلیغ می‌کند تا چرخ صنعت سینما بچرخد. این خود نشان می‌دهد که صداوسیما اهالی سینما را از خود می‌داند.

وی با بیان اینکه سازمان صداوسیما درعین حال که خانواده سینما را ارج می‌نهد، به برخی افراد این خانواده انتقاد دارد، گفت: این انتقاد سلیقه‌ای و تفکری نیست؛ بلکه منطبق بر منافع ملی است و هرکس در هر قشری و با هر لباسی که به ایران و ایرانی خیانت و در جدول دشمنان قسم خورده این مردم حرکت کند، رسانه ملی با او برخورد قاطع و متناسبی می‌کند.

رنجبران هوشیاری همکاران سینمایی کشور را برای حفظ مرزبندی میان خانواده سینما با دشمنان قسم خورده این مرزوبوم خواستار شد و افزود: توقع این است که خانواده بزرگ سینمای ایران به معنای واقعی حافظ منافع مردم ایران باشد و اجازه ندهد عده‌ای معدود در درون این خانواده با پول‌دشمنان این مرزوبوم، ضد امنیت مردم ایران طراحی‌های گوناگون داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ویدئوی منتشر شده از مجری خانم شبکه افق در فضای مجازی نیز گفت: خانم ابوطالبی با تواضع و متانت از این بخش کوتاه عذرخواهی کرد و توضیح داد که این سی و هشت ثانیه برشی از یک برنامه شصت دقیقه‌ای است که متاسفانه منظور او را به خوبی نمی‌رساند.

رنجبران با بیان اینکه دراین برنامه شصت دقیقه‌ای بحث برسرسبک زندگی مسئولان کشور ولزوم الگو قراردادن سردارحاج قاسم سلیمانی برای همه مسئولان بوده است، تاکید کرد: مجری این برنامه خطابش در آن بخش خاص، برخی مسئولان بوده است که شعار و عملشان یکی نیست، نه مردم؛ البته همان طور که خودش هم گفت بهتر بود چنین مطلبی را روی آنتن بر زبان نمی‌آورد.

وی افزود: این برنامه در روز تشییع حاج قاسم سلیمانی در تهران یعنی دوشنبه هفته پیش به صورت زنده پخش شده است یعنی دو روز قبل از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و در زمانی که اوج وحدت مردم درتهران با تجمعی هفت میلیونی نمایش داده شده است و این خود گویاست که برخی با تقطیع این برنامه تقریبا یک هفته بعد از آن و درفضای بعد از مشخص شدن ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی دنبال برهم زدن فضای کشور و ایجاد دوقطبی بوده اند.

رنجبران با اشاره به اینکه هیچ فرد عاقلی در اوج قدرت و وحدت کشور یعنی در زمانی که هفت میلیون درتهران از قشر‌های مختلف و تفکرات گوناگون مردم برای تشییع حاج قاسم سلیمانی آمده اند چنین جمله‌ای را بدون پیش زمینه‌ای دقیق و درست به زبان نمی‌آورد، گفت: همان طور که در برنامه شصت دقیقه‌ای هم مشخص است خانم ابوطالبی می‌خواسته بگوید مردم ما درسرزمین ایران مسئولینی می‌خواهند مثل حاج قاسم سلیمانی که حرف و عملش درکار برای مردم یکی بوده است، اما شاید جمله را درلحظه خوب انتخاب نکرده باشد که این دربرنامه زنده پیش می‌آید.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با تاکید براینکه در شرایط فعلی، آرامش، تدبیر و حفظ برادری و وحدت مهم‌ترین نیاز کشور است تاکید کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم درمسیرخدمت خالصانه به مردم ایران اسلامی حرکت کنیم و درشرایط کنونی رسیدگی به مشکلات مردم، از جمله سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار