به اضافه اسامی کشته شدگان
متاسفانه باز هم همچون گذشته حادثه خونین در یکی از محورهای مازندران خبر ساز شد و عده زیادی از هموطنان ما را داغدار کرد . این بار با سقوط اتوبوس به دره در جاده فیروزکوه-قائم‌شهر 19 تن جان باختند و ۲۳ نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۸۱۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 09 January 2020

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه باز هم همچون گذشته حادثه خونین در یکی از محورهای مازندران خبر ساز شد و عده زیادی از هموطنان ما را داغدار کرد . این بار با سقوط اتوبوس به دره در جاده فیروزکوه-قائم‌شهر 19 تن جان باختند و ۲۳ نفر زخمی شدند.

جزییات کامل حادثه خونین اتوبوس به دره در جاده فیروزکوه-قائم‌شهر
 

بر اساس این گزارش، مثل این که سومین هفته دی ماه را باید شوم ترین هفته ایرانیان نام نهاد؛ هفته‌ای که با ترور سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی آغاز شد، بعد به سقوط یک فروند هواپیمای خط هوایی اوکراین با حدود 150 سرنشین ایرانی انجامید و با واژگونی یک دستگاه اتوبوس خط تهران - گنبد در مازندران و جان باختن 19 هموطن دیگر به روز پایانی رسید.

در ضمن پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد که تمامی سرنشینان اتوبوس از اهالی استان گلستان بودند . که از تهران به سمت این استان در حال حرکت بودند.

ساعت سه بامداد امروز پنجشنبه واژگونی اتوبوس مسافربری منجر به مرگ ۱۹ نفر و زخمی شدن ۲۴ سرنشین آن شد که دهها خانواده دیگر را نیز داغدار کرد تا آمار کشته های حواث کشور را به عدد ۲۶۵ نفر برسد. بر اثر این سانحه یک دستگاه اتوبوس مسافر بری که از مبدا تهران به مقصد گنبد در جاده سوادکوه در حال حرکت بود، دچار واژگونی شد که 43 کشته و مجروح بر جای گذاشت که یکی از کشته شدگان جنین در شکم مادر بود.

علت این حادثه بنا بر اعلام رسمی پلیس راه استان مازندران ناشی از نقض فنی در سیستم ترمز اتوبوس بود ، در حالی که گزارش های غیر رسمی از سرعت غیرمجاز ۱۰۰ کیلومتری اتوبوس هم حکایت دارد.

 همچنین رسول محمدی شامگاه پنجشنبه در گفت و گویی از ورود مدعی العموم برای " بررسی همه جانبه " پرونده واژگونی اتوبوس خبر داد و افزود که تاکنون با حضور در بیمارستان با تعدادی از بازماندگان حادثه گفت و گو کرده است.

دادستان سوادکوه توضیح داد : بنا به دستور رییس قوه قضاییه و مدیرکل دادگستری مازندران، ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس به صورت کامل بررسی می شود.

وی افزود : اگرچه بدون دستور رییس قوه قضاییه و دادگستری کل مازندران نیز دادستان عمومی و انقلاب می توانست به این حادثه ورود کند ، ولی این تاکیدات باعث شده تا هر چه سریع تر این بررسی در دستور کار قرار گیرد.
محمدی گفت : در مرحله اول تمام ابعاد این حادثه به خصوص مراحلی که احتمال می رود از سوی پلیس راه مورد غفلت واقع شده باشد از قبیل نقص جاده و سایر مسایل دیگر مورد بررسی قرار گرفته است ، ضمن این که به عنوان مدعی العموم و به نمایندگی از دستگاه قضایی با مصدومان این حادثه نیز در مراکز درمانی دیدار داشتیم و ابعاد این حادثه را از نظر آنها نیز مورد بررسی قرار دادیم که علت اولیه خطای راننده بود.
وی توضیح داد : بر اساس آنچه که مصدومان این حادثه بیان کردند، به ظاهر ترمز اتوبوس پیش از واژگونی با نقض فنی مواجه شد که متاسفانه راننده بدون توجه به تذکر مسافران به مسیر ادامه داد که در پایان این حادثه رخ داد.
تشکیل پرونده منوط به شکایت خصوصی
دادستان سوادکوه در مورد احتمال تشکیل پرونده برای حادثه سقوط اتوبوس در دادسرا هم گفت : تشکیل پرونده قضایی نیاز به شکایت اولیای دم کشته شدگان و مصدومان این حادثه دارد و در شرایط فعلی خانواده کشته شدگان سرگرم مسایل مربوط به ترخیص و خاکسپاری هستند و مصدومان نیز در بیمارستان به سر می برند.
وی اضافه کرد : قطعا پس از پایان این مراحل چنانچه شکایتی از سوی اولیای دم و یا مصدومان وجود داشته باشد، مورد رسیدگی قرار می گیرد و با مقصران احتمالی نیز مطابق با قانونی برخورد می شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه در مورد ۲ فقره پرونده دیگر سقوط اتوبوس در محور سوادکوه هم گفت : هر دو پرونده پیشین از سوی دستگاه قضایی شهرستان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و هر دو مورد قبلی خطای انسانی علت اصلی و راننده مقصر بود و در این حادثه هم تا این مرحله خطای انسانی دخیل است.

اتوبوسی مسیر تهران - گنبد چهارشنبه شب از شرکت تعاونی مسافربری شماره ۱۵ واقع در ترمینال شرق یا تهرانپارس مسافری گیری کرد و حوالی ۴.۵ بامداد به دره ای در منطقه اوریم در سوادکوه سقوط کرد.
این سومین اتوبوسی است که در کمتر از چهار سال گذشته تاکنون در محور سوادکوه به دلیل نقض فنی سقوط می کند و در مجموع در این سه حادثه حدود ۴۰ نفر از سرنشینان اتوبوس ها جان خود را از دست دادند.
اگرچه همزمان با این حوادث دستگاه قضایی استان مازندران از تشکیل پرونده برای بررسی ابعاد این حادثه و برخورد با مقصران احتمالی خبرداده بود .

گفتنی ست حوادث جاده ای در مازندران به هفته سوم دی ماه ختم نمی شود ، زیرا امسال نیز جاده های استان همانند و حتی بیشتر از سال قبل قربانی گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران نیز در مورد تعداد جان باختگان حوادث جاده استان گفت: در 9 ماه امسال 495 نفر در جاده های مازندران بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

 

بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران اسامی این افراد به این شرح است:

۱- گل جمیله قربانزاده ۵۳ ساله

۲- سکینه کمانگیری ۵۹ ساله

۳- جمشید دردی پور ۲۸ ساله

۴- آیلر مرادی ۲۴ ساله

۵- فرزند آیلر مرادی( جنین)

۶- زینب همایون فر ۵۷ ساله

۷- آسیه تاج گوک ۳۷ ساله

۸- گلپری گوک ۲۳ ساله

۹- عاطفه آق چلی ۲۷ ساله

۱۰- حمید جهان تیغ ۴۱ ساله

۱۱- طیبه دردی پور ۲۳ ساله

۱۲- علی دردی پور ۳۱ ساله

۱۳- مهدی لاهوتی ۳۵ ساله

۱۴- رجب‌علی غریب ۶۱ ساله

۱۵- عزیز اله نریمانی ۳۷ ساله

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
باز هم حادثه بیچاره مسافران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار