اداره کل محیط زیست استان مازندران از دستگیری ۶ شکارچی غیرمجاز در شهرستان‌های آمل، میاندورود و بهشهر خبر داد و گفت : از این افراد هفت قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 06 January 2020

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بنا به اخبار یکی از دوستداران طبیعت مبنی برشکار غیرمجاز با همکاری ماموران نیروی انتظامی دابودشت آمل و حکم قضایی منزل یک شکارچی غیرمجاز را بازدید کردند که از این فرد یک قبضه سلاح شکاری، تعدادی فشنگ و لاشه دو قطعه " ابیا " کشف و ضبط شد و در ادامه ماموریت سه طاقه قرقاول که در دام هوایی گرفتار شده بودند نیز رهاسازی شدند.

ابیا که در گویش برخی مناطق مازندران مازندران " اویا " ( با همان تلفظ ابیا ) هم گفته می شود ، پرنده ای جنگلی و نسبتا تک‌زی است که به علت همرنگی با برگهای خشک و کم حرکتی تشخیص آن مشکل است . ابیا تنها پرنده ای است که چشمانش قابلیت دید ۳۶۰ درجه را دارد. غذای این پرنده عمدتا کرم خاکی است و برای شکار خود روشی را به کار می برد که حاکی از زیرکی خاصی است. اصولا کرم های خاکی در زیر زمین زندگی می کنند و پس از هر باران روی زمین می آیند ولی ابیا نمی تواند همواره منتظر باران باشد و به همین خاطر هم با منقار بلندش صدایی به وجود می آورد که شبیه صدای برخورد قطره باران بر زمین است و به این ترتیب کرم های خاکی فریب می خورند و با بیرون آمدن از پناهگاه خود ، طعمه ابیا می شوند.
بر اساس گزارش روابط عمومی محیط زیست مازندران ، همچنین ماموران نمایندگی محیط زیست شهرستان میاندرود حین گشت زنی درحوزه استحفاظی خود یک شکارچی غیرمجاز را در حال شروع به شکار دستگیر و از او یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.
علاوه بر این ماموران محیط زیست میاندورد در ماموریت دیگر توانستند حین گشت زنی درحوزه استحفاظی یک شکارچی غیرمجاز دیگر را هم دستگیر و از او یک قبضه سلاح شکاری، تعدادی فشنگ کشف کنند. محافظان محیط زیست در این ماموریت یک باب کومه شکار پرندگان نیز تخریب کردند.
گزارش روابط محیط زیست مازندران حاکیست که در بهشهر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهر حین گشت زنی درمنطقه لپو زاغمرز سه شکارچی غیرمجاز را به همراه سه قبضه سلاح شکاری وتعدادی فشنگ دستگیرکردند.

متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار