مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تاریخ پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه جهت برگزاری رویداد بین المللی اکوتوریسم و توریسم روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ از ۱۲ تا ۱۶ آبان سال ۹۹است .
کد خبر: ۸۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 01 January 2020

 

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در اولین نشست خبری رویداد بین المللی اکوتوریسم و توریسم روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ که در سالن همایش های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه از استان های پیشرو در حوزه صنایع دستی است به نحوی که بیش از ۶۰ رشته صنایع دستی و ۱۸۰۰۰ صنعتگر فعال در حوزه صنایع دستی در استان وجود دارد که در پی ارتقا و توسعه این حوزه هستیم.


وی در ادامه بیان داشت: کسب ۱۷ نشان ملی، ثبت ملی شهرستان هرسین به عنوان شهر گلیم ایران، ثبت ملی شهرستان دلاهو به عنوان شهر تنبور ایران و افزایش ۴۱ درصدی صنایع دستی استان از اقدامات و موفقیت های شاخص اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حوزه صنایع دستی است.


قادری در ادامه این نشست به نهضت ساخت بازارچه در استان اشاره کرد و ابراز داشت: نهضت ساخت بازارچه صنایع دستی در شهرستان ها در حال نهادینه شدن است و تاکنون این بازارچه ها در ۳ شهرستان احداث شده و همزمان با دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید. البته باید اشاره کرد که ۵ بازارچه دیگر نیز در شهرستان ها احداث خواهند شد و در آینده نزدیک مجموعا ۸ بازارچه صنایع دستی در استان خواهیم داشت.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از فرصت های شغلی ایجاد شده توسط این اداره کل سخن به میان آورد و بیان داشت: صدور مجوز یکی از شاخص های حوزه کسب و کار است که با توجه به این موضوع باید گفت که بیش از ۲۱۷ موافقت اصولی صادر شده که نشان از افزایش سرمایه گذاری در این بخش است. همچنین موافقت اصولی صدور این مجوزها هم اکنون به ۱۰ روز رسیده است که سابقا این پروسه تا ۳ ماه طول می کشید.


وی در ادامه نشست به ارائه آمار اشتغال های ایجاد شده پرداخت و ابراز داشت: در سال ۹۸ تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۵۳۱۰ نفر است و تاکنون ۴۳۵۱ نفر معادل ۹۱ درصد از این تعهد محقق شده است و در تلاش جهت محقق شدن کامل این تعهد هستیم.


قادری در ادامه این نشست به رشد آمار گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال رشد ۴۱ درصدی گردشگران خارجی را در استان شاهد بودیم و این آمار در ۹ ماه اخیر نشان از رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

به گفته این مسئول، ۵۶۸۰۱۳ نفر از اماکن تاریخی که پروسه بلیط فروشی در آن طی می شود بازدید کردند که این آمار نشان از رشد بازدید از این اماکن را دارد و بیشترین رشد مربوط به تکیه بیگلربیگی با ۱۱۳ درصد رشد و معبد آناهیتا با ۸۰ درصد رشد است.


وی ادامه داد: تاریخ پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه جهت برگزاری رویداد بین المللی اکوتوریسم و توریسم روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ از ۱۲ آبان تا ۱۶ آبان سال ۹۹ می باشد که این تاریخ همزمان با هفته وحدت می باشد.


قادری در پایان این نشست خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با بیش از ۴۲۰۰ اثر تاریخی یکی از ثروتمندترین نقاط دنیا در این حوزه است. یکی از اولویت های مهم این اداره کل حفاظت از آثار تاریخی است که درخواست ما از اصحاب رسانه این است که با همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این فرهنگ حفاظت را در استان ترویج و موجب نهادینه سازی این فرهنگ شوند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار