رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل توسط وزیر بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 30 December 2019

در آئین تقدیر از دست اندرکاران اجرای بسیج ملي کنترل فشار خون که با حضور وزير بهداشت در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد، از رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل به دلیل اجراي موفقيت آميز اين برنامه ملي، بعنوان يكي از دانشگاه هاي برتر كشور با اهدا لوح و تنديس ويژه تقدير شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل ، براساس شاخص های ۱۲ گانه و بر مبنای نسبت کنترل مطلوب فشار خون در افراد با سابقه بیماری فشار خون بالا( در افراد زیر ۶۰ سال با فشارخون کمتر از140/90 میلی متر جیوه و در افراد۶۰ سال و بالاتر با فشار خون کمتر از 150/90 میلیمتر جیوه) در طول اجرای بسیج ملي کنترل فشار خون، بعنوان يكي از دانشگاه هاي برتر كشور شناخته شد.
در شهرستان بابل حدود 600 سنجش گر فشار خون، حدود 260 هزار نفر (85درصد) را در این طرح غربالگری کردند که ۳5هزار و 951 نفر فشار خون بالا شناسایی شدند.
بسیج ملی کنترل فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه یافت و در نتیجه آن، فشارخون ٣٠ میلیون و ۵۵٠ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون، شناسایی شدند. همچنین در این کمپین، حدود ٨ میلیون نفر بیمار در معرض ابتلا به فشار خون نیز شناسایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار