واکنش کانون سردفتران به تصمیم هیات مقررات زدایی؛
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در خصوص دریافت مجور تاسیس دفترخانه هیچ انحصاری وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 30 December 2019

واکنش کانون سردفتران و دفتریاران به تصمیم هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

به گزارش تابناک سمنان: هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار در سی و سومین نشست خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد موضوع  «رفع انحصار از مجوز سردفتری و تأسیس داروخانه» را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه در راستای اصلاح رویه‌های مرتبط با مجوز سردفتری مقرر شد: پس از کسب موافقت ریاست قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران شرایط احراز صلاحیت برای دریافت مجوز سردفتری را تعیین کرده و نسبت به بارگذاری اطلاعات صدور این مجوز در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب‌وکار اقدام کند.

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با تصمیم اخیر هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار اظهار کرد: هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در وزارت اقتصاد و دارایی قرار دارد و این وزارت خانه در مورد شرایط احراز صلاحیت برای دریافت مجوز سردفتری اعلام نظر کرده است.

وی افزود: نمایندگان ما در جلسات هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار حضور داشتند، اما در نهایت اعضای این هیئت تصمیم گیری و مصوبه را تصویب کردند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت:مصوبه اخیر هیات مقررات زدایی  هنوز در جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مطرح نشده است، به همین دلیل نمی توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم.

دشتی اردکانی در مورد وجود انحصار در دریافت مجوز سردفتری بیان کرد: ما موضوع انحصار در دریافت مجور تاسیس دفترخانه را تایید نمی کنیم.

گفتنی است؛هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تصمیم گرفت پیشنهاد اصلاح و یا حذف ماده (۶۹) قانون دفاتر اسناد رسمی به‌دلیل ایجاد انحصار در محیط کسب‌وکار به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

بر اساس ماده (۶۹) قانون دفاتر اسناد رسمی، در حال حاضر، سردفتران بازنشسته یا وراث وی می‌توانند شخص واجد صلاحیت طبق مقررات این قانون را برای تصدی "دفترخانه‌خواه" به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار