معاون درمان وزارت بهداشت:
اگر موانع اداری برداشته شوند حضور نیکوکاران بسیار پر رنگ تر خواهد بود زیرا گاهی ما با ایجاد موانع راه را برای حضور خیرین می‌بندیم. دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید بعنوان مشاوران خیرین راهگشای مسیر و باعث سرعت بخشی در اقدامات آنها باشند نه اینکه با ایجاد موانع و مسیرهای دست و پاگیر از سرعت کار آنها بکاهند.
کد خبر: ۸۰۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶ 26 December 2019

به گزارش تابناک مازندران، معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل و در جمع خیرین شهرستان از ضرورت هموار نمودن مسیر برای حضور خیرین سلامت خبر داد و گفت : باید بعنوان مشاوران خیرین راهگشای مسیر و باعث سرعت بخشی در اقدامات آنها باشیم.
دکتر قاسم جان بابایی در مراسم افتتاح بخش‌های خیرساز قلب، سی سی یو ، پوست و پاتولوژی بیمارستان یحیی نژاد بابل با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله روحانی از بنیانگذاران دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: خیران و نیکوکاران در شرایط نامساعد مالی حامی و همیار وزارت هستند و قسمت زیادی از وظیفه ما را به دوش می‌کشند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از زیرساختهای بهداشتی درمانی کشور با حمایت خیرین انجام شده، افزود: اگر موانع اداری برداشته شوند حضور نیکوکاران بسیار پر رنگ تر خواهد بود زیرا گاهی ما با ایجاد موانع راه را برای حضور خیرین می‌بندیم.
وی با ذکر این نکته که باید برنامه هایی که اولویت وزارت بهداشت و دانشگاه ها می باشد به خیرین عزیز پیشنهاد داده شود تا شاهد بهره وری بیشتر باشیم، تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید بعنوان مشاوران خیرین راهگشای مسیر و باعث سرعت بخشی در اقدامات آنها باشند نه اینکه با ایجاد موانع و مسیرهای دست و پاگیر از سرعت کار آنها بکاهند.
دکتر جان بابایی با ذکر این نکته که در حوزه سلامت با توسعه بیمارستان، تخت و تجهیزات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فلج اطفال، بیماری های واگیر، ریشه کنی سرخک، مرگ مادران و نوزاد کشور ما موفقیتهایی زیادی داشته است.
این مسئوول با بیان اینکه دنیا از بیمار محوری به سمت مردم محوری رفته است، یادآور شد: امروزه شاخص اصلی اندازه گیری در موفق بودن بیمارستانها حول سه محور درمان با هزینه کم تر، ایجاد امید به زندگی و رضایتمندی که مردم از بیمارستانها داشته اند، برمی‌گردد.
وی گفت: نباید تنها به فکر توسعه فضای فیزیکی و تکمیل و ارتقا تجهیزات پزشکی باشیم و باید به سمت تکریم و مردم محوری حرکت کنیم.



افتتاح بخش های خیرساز در بیمارستان یحیی نژاد با حضور معاون درمان وزارت بهداشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افتتاح بخش های خیرساز قلب، سی سی یو ، پوست و پاتولوژی بیمارستان شهید یحیی نژاد با حضور معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه و در حاشیه افتتاح بخش های خیرساز قلب، سی سی یو ، پوست و پاتولوژی بیمارستان یحیی نژاد بابل ضمن تشکر از حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نیاز کشور به سلامت در كنار امنيت همواره با اهمیت بوده وارتباط این بخش با مردم و خیرین نشان از اهمیت موضوع و تلاش های گسترده مجموعه بهداشت و درمان است.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در دوسال گذشته توفيق استفاده مناسب از ظرفيتهاى ارزشمند خيرين را داشته ايم و با استقبال چشمگیراين عزيزان در امر نیکوکاری سلامت مواجه بوده ايم،بیان داشت: با همت خیرین کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته و امروز ما همسو و هم پیمان با خیرین برای هماهنگی ، رسیدگی و رفع مشکلات سلامت جامعه تلاش می کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مردم عزیز شهرستان بابل تاکنون با حضور و مشارکت خود گام های ارزنده ای در این راستا برداشته اند و بيش از سيصد ميليارد ريال بصورتهاى نقدى،تجهيزاتى و عمرانى به دانشكاه كمك كرده اند.
وی با اشاره به ضرورت مساله خیر و خیرات، گفت: در استان مازندران شهرستان بابل جایگاه ویژه‌ای در امور خیریه در زمینه‌های مختلف دارد، که انشاالله شاهد حضور فعال‌تر این عزیزان در حوزه سلامت باشیم.
دکتر جلالی عملكرد خیرین را افتخار دانشگاه علوم پزشكي بابل دانست و بیان داشت: راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان بیمارستان امیرکلا، بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی ، همراه سراها و اورژانس بیمارستان شهید رجایی بابلسر،بخشهاى شیمی درمانی، بخش مراقبتهای ویژه سکته حاد مغزی و بزرگترين مركز جامع دياليزبا يكصد تخت دربیمارستان آیت ا... روحانی، همراه سرا و اهدای زمین به بیمارستان کودکان امیرکلا، آزمایشگاه،بخشهاى داخلى و اطفال بیمارستان 17 شهریور مرزیکلا را هم از اقدامات نیکوکاران برشمرد.
این مسئول با ذکر این نکته که برای تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل موسسات خیریه حامی تشکیل شده است،گفت اين عزيزان هستند كه عمده زحمات جذب خيرين در راستاى نيازهاى بيمارستانها را بر عهده دارند.


مقدمات ساخت مرکز جامع سرطان فراهم شده است

همچنین دکتر محمد سالکی رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد در حاشیه این افتتاح گفت: بهسازی و گسترش بخش های خیرساز قلب، سی سی یو ، پوست و پاتولوژی بیمارستان از یکسال گذشته با همت خیر نیک اندیش حاج قدرت ا... صمدی تبار آغاز گردید و امروز شاهد بهره برداری از بخش های مجهز که مطابق با استانداردهای روز دنیا می باشد، هستیم.
رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد افزود: ایده ساخت مرکز جامع سرطان در این شهر که معضل امروزی جامعه ما است، برنامه ای است که مقدمات آن برای تحقق فراهم شده است و امیدواریم در این راستا خیرین عزیز ما را همراهی نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار