استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در آیین پویش همگانی کاشت نهال و بذر در شهر مهاجران گفت: سرانه فضای سبز شهر مهاجران این استان چهار برابر متوسط کشوری است و ۱۷۰ هکتار از مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتاری این شهر را فضای سبز تشکیل داده است.
کد خبر: ۸۰۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 25 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی سید«علی آقازاده»  افزود: سرانه فضای  هر شهروند در شهر مهاجران استان مرکزی حدود ۸۰ متر مربع بوده و این سرانه در سطح کشور حدود ۲۰ تا ۱۸ متر مربع است.

وی خاطر نشان کرد: شهر مهاجران با برخورداری از این میزان فضای سبز به عنوان شهر سبز کشور معرفی شده و نیازاست حفظ و توسعه فضای سبز در شهر مهاجران در دستور کار مردم و مسوولان شهر قرار گیرد.
آقازاده از آغاز کاشت نهال امسال از ابتدای زمستان در این استان خبرداد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم کاشت نهال در منطقه چپقلی و مهاجران ابتدای زمستان انجام شده و امید است نهضت درختکاری در سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار فرمانداران و مسوولان شهرستانی قرار گیرد .
وی ادامه داد: کاشت یک هزار هکتار نهال در استان مرکزی تا پایان سال جاری برای مقابله با آلودگی هوا در شهرستان‌ها هدفگذاری شده است.

استاندار مرکزی با یادآوری برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال گفت: مردم شهر مهاجران و استان همزمان با سراسر کشور در راستای انتخاب نماینده دارای شرایط حضوری پرشور می‌یابند.

آقازاده افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در مدت ۲ تا سه هفته گذشته با تشکیل هیات‌های اجرایی وظایف خود را با بی طرفی کامل و بر اساس قانون انجام داده اند.
وی ادامه داد : اظهار نظر برخی افراد در خصوص انتخابات نظر شخصی بوده و منطبق با قانون نیست و این استان بر اساس گزارش وزارت کشور از جمله استان‌های موفق در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است. 
«مصطفی عرب» فرماندار شهرستان شازند نیز در این آیین گفت: برای نخستین بار جداسازی آب فضای سبز در این شهرستان انجام شده است و امید است برای فضای سبز مهاجران و سایر شهر ها این طرح اجرایی شود.

پویش همگانی کاشت نهال و بذر طرح جنگلانه شهر سبز مهاجران در پارک آبشار این شهر در زمینی به مساحت پنج هکتار با حضور استانداد مرکزی اجرایی شد.
در مرحله نخست اجرای این طرح انواع درختان زبان گنجشک، ارغوان، افرا و بذر بادامچه کوهی در زمینی به مساحت ۲ هکتار کشت می‌شود.

مهاجران از شهرهای تازه تاسیس در استان مرکزی است که در ۲۵ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار