رئیس سازمان چای گیلان با اشاره به پرداخت ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چایسازی، گفت: پرداخت تسهیلات تا اواخر اسفند ماه امسال ادامه داد.
کد خبر: ۸۰۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ 24 December 2019

رئیس سازمان چای گیلان با اشاره به پرداخت ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چایسازی، گفت: پرداخت تسهیلات تا اواخر اسفند ماه امسال ادامه داد.

حبیب جهانساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پرداخت تسهیلات بهزراعی به چایکاران و بهسازی به کارخانجات چایسازی، گفت: تاکنون حدود ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چای سازی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات تا اواخر اسفند ماه امسال ادامه دارد، گفت: سقف پرداخت این تسهیلات به چایکاران ۱۵ میلیون تومان و برای کارخانجات چایسازی ۵۰۰ میلیون تومان است که از محل دو بانک توسعه و تعاون و مهر ایرانیان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: همچنین از محل صندوق توسعه چای نیز تاکنون ۱۲ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده که این میزان برابر با ۱.۹ دهم سرمایه گذاری شده در این صندوق است که در هر هکتار حداقل سه میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به پرداخت مطالبات چایکاران نیز اشاره و با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر از مطالبات چایکاران استان‌های شمالی پرداخت شده است.

جهانساز با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ مجموع مطالبات پرداخت شده چایکاران به ۳۰۸ میلیون تومان رسید، گفت: ۳۷ میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقی مانده که در تلاشیم تا پایان دی ماه به حساب چایکاران واریز شود.

وی با اشاره به اینکه چایکاران گیلان و مازندران امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای برداشت کرده‌اند، گفت: ارزش برگ‌های چیده شده ۳۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۲۱۵ تن از برگ‌های چیده شده درجه یک و ۶۹ هزار و ۵۳۸ تن هم درجه ۲ بود، اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۵۱۹ تن چای خشک نیز امسال در ۱۵۱ کارخانه چایسازی گیلان و مازندران تولید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار