مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث‌فرهنگی استان ایلام از صدور ۲۰۵ فقره پروانه تولید انفرادی برای صنعتگران صنایع دستی در سه ماهه پاییز سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 23 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

وی تصریح کرد: ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام وجود دارد و جوانان در هر یک از رشته‌های مورد علاقه خود می‌توانند با کسب آموزش‌های لازم وارد فضای کسب و کار با کمترین سرمایه‌گذاری شوند.

وی از صدور ۲۰۵ فقره پروانه تولید انفرادی برای صنعتگران صنایع دستی در سه ماهه پاییز سال جاری در استان خبر داد و گفت: پروانه تولید انفرادی برای متقاضیان حقیقی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی کامل با فرایند تولید در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی هستند، صادر شده است.

وی افزود: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها شدند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع و ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان فعالیت دارند و در این کارگاه‌ها افراد زیادی مشغول کار هستند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار