کلانتری در عین حال که با صمیمیت به دیدار و ملاقات مردم می رود اما در عین حال معتقد است که نباید با برخی رفتارهای پوپولیستی و نمایشی تنها به تکریم ظاهری ارباب رجوع و مردم بسنده کرد.
کد خبر: ۸۰۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ 23 December 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد روز یکشنبه در دیداری پنج ساعته با تعدادی از مردم و قشرهای مختلف بویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی از مناطق مختلف استان در محل استانداری با همان روحیه مردمی، امیدبخش ، متعادل ، لطیف و مصمم خود متواضعانه دیدار کرد و پای دردل دل ها و خواسته های متعدد آنان نشست.
این دیدارها و ملاقات مردمی کلانتری البته نکات درس آموزی نیز داشت و نباید در حد یک دیدار صرف مردمی آن را قلمداد کرد ، آنجا که او با نهایت ادب و متانت و تواضع و با مسئولیت پذیری به استقبال مراجعه کننده می رود، او را صمیمانه به آغوش می گیرد و به هنگام بیان دردهای انان او نیز منقلب می شود و تا جایی که چنانچه برخی از آنها در گفت وگو با خبرنگار ما اذعان داشتند که شیفته برخورد و ارتباط صمیمی با استاندار شدند.
کلانتری در عین حال که با صمیمیت به دیدار و ملاقات مردم می رود اما در عین حال معتقد است که نباید با برخی رفتارهای پوپولیستی و نمایشی تنها به تکریم ظاهری ارباب رجوع و مردم بسنده کرد.
وی نشان داد که باید با تدبیر، تعهد و مدیریت جهادی به حل مشکلات و خواسته های مردم پاسخ مثبت داد.
 به عقیده کلانتری بن بستی در حل مشکلات مردم وجود ندارد و تنها باید راه حل و یا تدبیر لازم برای رفع مشکل را پیدا کرد.
برخی از افرادی که امروز با نماینده عالی دولت تدبیرو امید در کهگیلویه و بویراحمد ملاقات داشتند کسانی بوند که همه راه ها را رفته ، مکاتبات مختلف اداری حتی از بالاترین مقامات کشوری و لشکری و نهادهای نظارتی و اجرایی را انجام داده و شاید به گفته خودشان به پایان خط رسیده اند و تنها روزنه امیدشان اکنون تدابیرو پیگیری های استاندار شده است.
از سرمایه گذاری که بیش از یک دهه است طرحش به دلیل برخی کمبودها و مشکلات ناخواسته و یا تحریم ها و نبود سرمایه در گردش و حتی ضعف مدیریت و یا سهل انگاری و کم توجهی های خود به کما رفته و تعطیل و یا راکد شده تا آن شخصی که از سر یک اعتماد بی جا مال باخته شده و یا آن جانباز ولیچری که حقش تضییع شده بود و البته آن جوان و یا فرهنگی بازنشسته ای که اذعان داشت چهار فرزند پسر و دختر فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در خانه دارد مصداق بارزی از درخواست های متعدد و متنوع همراه با توقعات بالای مردمی در دیدار صمیمی امروز استاندار با مردم بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار پنج ساعته با دعوت از هر یک از دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی و همچنین بانک های عامل و یا نهادهای نظارتی که گره مشکلات مراجعه کنندگان پیش انها بود نیز در همین نشست امروز قول مساعد برای رفع مشکلات و تحقق خواسته های آنان گرفت.
کلانتری همچنین تاکید کرد که دیدارها و ملاقاهای عمومی مسئولان و متولیان امربا مردم منجر به انجام تصمیم های بهتر، جامع تر و راهگشا در حل مشکلات و دغدغه های جدی آنان خواهد شد.
وی دیدارهای مردمی و ارتباط مستمر و منظم مدیران را مصداقی از مدیریت کارامد، متعهد، موثر و جهادی عرصه اجرایی دانست و تاکید کرد: ملاقات ها و دیدارهای رودرو و مسقیم با مردم ضمن آشنایی با عمق مسایل و مشکلات آنها روند اجرای امور را در بخش های گوناگون تسهیل می بخشد.
وی یکی از اهداف و رویکردهای دولت در زمینه دیدارهای عمومی با مردم را ایجاد و تقویت حس همدردی و احساس مسئولیت بیشتر از سوی مسئولان و متولیان امر در بخش های مختلف برای رفع مشکلات مردم ذکر کرد.
کلانتری تصریح کرد: راهبرد اساسی دولت تدبیرو امید ومدیریت اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود است و برخی مسوولان و متولیان و نیز دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرایی در این دیدارهای عمومی حضور دارند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: با وجود مشکلات و دغدغه های فراوان مردم در بخش های مختلف اما به نظر می رسد در بسیاری از این موارد هنوز ابزار لازم برای رفع آنها وجود ندارد.
وی بر استمرار ملاقات ها و ارتباط های رودرو با مردم تاکید کرد و گفت: البته بهتر است که مسایل و درخواست های مطرح شده در این حوزه ها بیشتر حول محور مسایل عمومی مردم باشد که این مهم به خوبی در بیان دیدگاه ها و دغدغه های مردم این استان تاکنون مشهود بوده است.
کلانتری گفت: عمده درخواست های مردمی در دیدارهای عمومی در زمینه رفع مشکلات و موانع مربوط به طرح های مختلف سرمایه گذاری ، اشتغال و همچنین برخی دغدغه های عمومی نسبت به برخی طرح های کلان در سطح استان بوده است.
حدود ۲۰ نفر از اقشار مختلف مردم امروز در دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد درخواست ها و مشکلات متنوعی را در بخش های گوناگون مطرح که دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات آنها به فراخور موضوعات مطرح شده توسط استاندار به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه صادر شد.
کلانتری یاداور شد: دستگاه‌های مربوطه موظف‌اند مشکلات و درخواست های مردمی در دیدارهای عمومی استاندار و مسئولان ومتولیان امر را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.
صاحبان کارخانه های شن و ماسه ملاقت کنندگان ویژه امروز با استاندار
میان افراد ملاقات کننده با استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز برخی صاحبان کارخانه های شن و ماسه واقع در منطقه دلی بجک شهرستان بویراحمد نیز دیده می شد ، کسانی که از حدود ۱۰ سال پیش اقدامی که به اذعان بخش خصوصی غیرکارشناسانه و عجولانه و در عین حال تبعیض آمیز بود، به دل کوه های اطراف بویراحمد پناه برده اند.
اکنون این افراد در استانه ورشکستگی و تعطیلی کارخانه های خود هستند و معتقدند که دولت و متولیان امر از حدود یک دهه است بدون هیچ گونه زیرساختی آنان را مجبور به جا به جایی و احداث کارخانه ها در یک منطقه بکر و خشک کرده اند.
یکی از سرمایه گذاران در دیدار خود با استاندار بیان کرد که از حدود پنج سال پیش درخواست یک جاده دسترسی کرده ام اما هنوز کوچگترین اقدامی در این راستا انجام نشده است.
 او می گوید کارخانه اش بدلیل نبود آب پایدار و بسیاری از مشکلات و زیرساخت های دیگر در حال تعطیلی است.
طرح جابه جایی و ساماندهی کارخانه های شن و ماسه حاشیه در حاشیه رودخانه بشار در حالی وارد فاز عملیاتی و دستور کار متولیان امر قرار گرفت که به نظر می رسد تجربه تلخ آن در شهرستان بویراحمد مشکلات و چالش های فراوانی ایجاد کرده است.
بسیاری از کارشناسان و حتی مسئولان امر طرح پرچالش جابه جایی کارخانه های شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار یاسوج به منطقه دلی بجک و برخی مناطق کوهستانی با انبوه جنگل های بلوط را کاری غیرکارشناسی و در حقیقت از چاه به چاله افتادن قلمداد کرده اند.
اقدامی که واکنش های فراوانی را از سوی مجموعه مدیریتی کهگیلویه و بویر احمد به همراه داشت.
مخالفان طرح جابه جایی معتقدند که اگرچه ساماندهی و تعطیلی این واحدها در حاشیه رودخانه بشار یاسوج با هدف حمایت و صیانت از منابع زیست محیطی بوده اما اکنون تخریب های بیشتری به حوزه زیست محیطی و منابع طبیعی ناشی از همین جابه جایی در حال وقوع است.
نشست کارگروه ویژه و بررسی کارشناسانه
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اما دستور داد که در اسرع وقت و ظرف یک ماه اینده مطالعه دقیق و جامع و همچنین گزارشی از اخرین وضعیت موجود طرح جابه جایی این کارخانه ها با مکانیسم های لازم و کارشناسی، جانمایی مناسب، راهکارها و پیشنهادهای کارشناسی و راهگشا در این زمینه با حضور و محوریت دسگاه های ذیربط و متولی انجام شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: جابه جایی کارخانه هایی که سالها با تحمل هزینه های فراوان فعالیت کرده اند و نقش تعیین کننده ای در تنظیم بازار و رونق فضای کسب و کار دارند، اقدامی غیرمنطقی و غیرکارشناسی است.
جبار کیانی اظهار داشت که بدون شک هزینه های جابه جایی و تخریب های ناشی از آن برای محیط زیست به مراتب بیشتر از فعالیت فعلی این کارخانه ها در حاشیه رودخانه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح جابه جایی و ساماندهی کارخانه های شن و ماسه در حاشیه رودخانه ها بدون طرح توجیهی خلاف قانون است و ساماندهی آنها نیز در دستور کار جدی شرکت آب منطقه ای استان قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار