زیاده‌روی پزشکان در طرح نسخه نویسی برخی اقلام دارویی باعث شد تا کمبود انسولین در جامعه احساس شود.
کد خبر: ۸۰۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹ 20 December 2019

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: میزان مصرف انسولین در این استان زیاد است چرا که جمعیت افراد چاق در استان نسبت به کشور زیاد بوده و رتبه نخست بیماران دیابتی کشور مربوط به مازندران است.

رسول ظفرمند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت که در اداره کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه در پرداخت به طرف‌های قرارداد بیمارستانی به روز هستیم، اظهار کرد: افزایش آمار بیماران دیابتی در مازندران نگران کننده است و باید فرهنگ‌سازی بیشتری در زمینه مصرف غذا در این استان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: زیاده‌روی پزشکان در طرح نسخه نویسی برخی اقلام دارویی باعث شد تا کمبود انسولین در جامعه احساس شود.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای واحد برای همه آحاد جامعه باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: براساس این طرح وسع بیمه‌ای افراد شناسایی شده و پوشش بیمه‌ای برای آنان لحاظ خواهد شد که در این راستا تاکنون 8000 نفر نام‌نویسی کردند.

ظفرمند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شناسایی بیماران دیابتی در سه ماهه سوم سالجاری افزود: طرح آزمایش سنجش وسع مالی بیمه‌شدگان در مازندران در حال اجرایی شدن بوده تا افراد جامعه دارای یک دفترچه درمانی واحد باشند.

وی با اشاره به اینکه افراد پس از دریافت پیامک برای اخذ دفترچه اقدام کنند، یادآور شد: افرادی که در مدت مشخص شده ۶ ماهه در طرح اجباری سنجش وسع قرار نگیرند، فرصت بهره‌مندی هدفمندی بیمه سلامت را از دست می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار