معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استان عنوان کرد؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، مشکلات این استان در بارندگی‌های اخیر را ناشی از نبود زیرساخت‌های مناسب دانست و گفت: نبود شبکه فاضلاب و شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از زیرساخت‌هایی است که به محیط زیست شهروندان آسیب زده و باید همچون طرح گرد و غبار برای آنها برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۸۰۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 19 December 2019

کیامرث حاجی‌زاده چهارشنبه شب در کارگروه استانی گرد و غبار با حضور عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان، تصریح کرد:بارش بی سابقه طی ۲ تا سه ساعت و نبود زیرساخت‌های شهری و آب و فاضلاب باعث آبگرفتگی وسیع شده به طوری که سه روز است که شهرهای خوزستان با آبگرفتگی ناشی از بارندگی درگیر هستند و حتی مرکز شهر اهواز که قدمت لوله‌های فاضلاب ۷۰ سال است، نیز زیرآب رفته است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای حل مشکل فاضلاب اهواز خواستار ورود دولت برای حل این معضلات شد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری خوزستان، طوفان‌های گردو غبار در سال ۹۵ را یادآور شد و گفت: این حادثه که باعث قطع شدن آب و برق و ارتباطات در استان شده بود، مصوبه فروردین ۹۶ دولت را برای کنترل گرد و غبار در پی داشت.

حاجی‌زاده اضافه کرد: در طرح مهار کانون‌های گرد و غبار استان کاشت نهال، مدیریت چرا و مرتع، مالچ پاشی و احداث کانال آبرسانی اجرا شده و تجهیزاتی نیز خریداری شده است.

وی ادامه داد: بارش رحمت الهی اگر چه باعث ابربحران سیل شد اما این سیل نیز برکات زیادی برای استان داشت که از جمله آن رونق کشاورزی و اقتصادی مردم محلی و کشور شد و کانون‌های گرد و غبار را نیز سیراب کرد.

حاجی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه برخی تجهیزات از محل اعتبارات گرد و غبار خریداری شده، تاکید کرد: این تجهیزات باید هرچه سریع‌تر نصب و راه‌اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار