استاندار فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید بیان کرد: باید با رفع و اصلاح قوانین دست و پاگیر مسیر را برای تحقق این مهم هموار کنیم.
کد خبر: ۸۰۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 18 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: در شرایط امروز کشور، رسالت همه ما امیدآفرینی و سوق دادن جامعه به سمت حرکت رو به جلو و رونق تولید است.
وی ادامه داد: با استفاده از هر ابزار و هر روشی می‌توان ناامیدی را در جامعه گسترش داد و هستند افراد بسیاری که در این مسیر به شدت فعالیت می‌کنند و امیدواریم که روز به روز شاهد افزایش تعداد کسانی باشیم که در زمینه ایجاد امید و انگیزه در جامعه و در بین مردم تلاش می‌کنند.

لزوم اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر
استاندار فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید بیان کرد: باید با رفع و اصلاح قوانین دست و پاگیر مسیر را برای تحقق این مهم هموار کنیم.
رحیمی اضافه کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس تاکنون پیشنهادهای بسیار خوب و موثری در سطح ملی داده که به رفع برخی قوانین زائد منجر شده است.
وی، ایجاد رونق در فضای کسب و کار را با فعالیت دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و سیاست‌گذاری کلان ملی مرتبط دانست و افزود: در استان فارس در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته که میزان افزایش درآمد صادرات، افزایش درآمد مالیاتی که بیانگر بهبود فضای کسب و کار است و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید شغلی بیانگر حرکت آرام و منطقی استان به سمت توسعه و رونق تولید است.
استاندار فارس، همکاری و تلاش بخش‌های دولتی، خصوصی و بانک‌ها را زمینه‌ساز رشد صنایع پایه در این استان دانست و ادامه داد: در گذشته صنایعی مانند پتروشیمی‌ها را در استان داشتیم که امروز صنایعی مانند فولاد، آلومینیوم، سیمان و خاک‌نسوز نیز افزوده شده یا در حال افزوده شدن است.
رحیمی اضافه کرد: در کنار آن صنایع تبدیلی و گردشگری ما نیز از رونق مطلوب برخوردارند که با هم افزایی و همدلی بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی می‌توانیم در آینده شاهد رونق بیشتر این بخش‌ها و تحقق شعار سال باشیم.

 

راهکارهای تامین آب شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز
استاندار فارس، با اشاره لزوم برنامه‌ریزی برای تامین آب شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: در این زمینه راهکارهایی همچون تخصیص زه آب شیراز به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای مصرف فضای سبز و شویندگی این واحدها، حفر یا خرید چاه برای تامین آب بهداشتی و همچنین تخصیص قسمتی از خط دوم در حال اجرای آب شیراز به این ۲ مجموعه پیشنهاد شده است.
وی گفت: یک راهکار دیگر نیز افتتاح سد کوار و تامین آب از طریق این سد است روند اجرایی آن نیز قابل قبول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار