صنعت برق برای ۳۶ میلیون مشترک خود سالانه بیش از ۲۲۰ میلیون قبض صادر و توزیع می‌کند که برای این حجم از قبض برق که صدها تن کاغذ مصرف می‌شود و چند هزار مامور برق آن را توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 14 December 2019

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: شرکت توزیع نیروی برق مازندران در یازدهمین نمایشگاه الکامپ که در محل نمایشگاه بین المللی قائمشهر برگزار شد، علاوه بر ۲۴ خدمت الکترونیکی به مشترکان، کاربرد نرم افزارهای مختلف در حوزه‌های برنامه‌ریزی، مهندسی و بهره‌برداری مشترکین را به معرض نمایش گذاشته است.

رضا غفاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستاوردهای طرح قبض سبز نیز از موضوعات مهمی بود که همکاران مشترکین در طی روزهای برگزاری نمایشگاه به آن پرداختند، اظهار کرد: بهره‌وری بیشتر در وصول مطالبات و کاهش تلفات و خدمت‌رسانی بهتر به مشترکان، بهبود پوشش و صحت قرائت، امکان ارتباط دو سویه با مشترک و اطلاع رسانی به آن‌ها در حوزه مدیریت مصرف، جلوگیری از واردات بخش قابل توجهی کاغذ در شرایط تحریم کنونی، بکارگیری ماموران توزیع قبض در فعالیت‌های ارزش افزای دیگر نظیر قرائت کنتور، وصول مطالبات، مشاهده ضوابط مصرف و پرداخت، امکان ایجاد و توسعه سایر خدمات غیر حضوری مبتنی بر تلفن هوشمند از جمله دستاوردهای حذف قبض کاغذی است.
وی تصریح کرد: صنعت برق برای ۳۶ میلیون مشترک خود سالانه بیش از ۲۲۰ میلیون قبض صادر و توزیع می‌کند که برای این حجم از قبض برق که صدها تن کاغذ مصرف می‌شود و چند هزار مامور برق آن را توزیع می‌کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد: حذف قبوض کاغذی با هدف جلوگیری از این اتلاف منابع و حفظ محیط زیست اجرا شده است و مامورین توزیع باید به جای توزیع قبوض، اثربخشی خود را در وصول مطالبات ، کاهش تلفات و خدمات شایسته به مردم نشان دهند.
غفاری ادامه داد: حذف قبض کاغذی فقط کاغذی بودنش را حذف می‌کند و صورت حساب برق همچنان مثل سابق تولید و محاسبه شده و در طرح قبض سبز صورت حساب‌های برق فقط دیگر روی کاغذ چاپ نمی‌شوند و به جای اینکه مامورین برق قبض را درب منازل یا محل‌های کسب و کار بیاورند با ابزارهای هوشمندی مثل پیامک و اپلیکیشن‌های همراه به دست مشترکان می‌رسانند.
وی افزود: در شیوه جدید مشترکان علاوه بر مشاهده آخرین قبض صادره به اطلاعاتی مثل میزان بدهی، سوابق چند ساله پرداخت و زمان و درگاه پرداخت سوابق چند ساله مصرف نیز دسترسی دارند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با تاکید بر اینکه مامورین قرائت باید به گونه‌ای مشترکان را آگاه نمایند که هیچ ابهامی در ذهن آن‌ها بوجود نیاید، گفت: باید به مشترکین آموزش داد تا پس از دریافت پیامک صورت حساب را می‌توانید به هر شیوه‌ای که تاکنون قبوض کاغذی خود را پرداخت می‌کردید، پرداخت کنید.

غفاری یادآور شد: علاوه بر آن امکان پرداخت قبض‌های الکترونیکی با چند روش دیگر نیز فراهم شده است که روش‌های گوناگون آن در نمایشگاه الکامپ در معرض دید عموم گذاشته شد و کارشناسان بخش‌های مختلف بویژه معاونت فروش و خدمات مشترکین برای مردم تشریح و تبیین کردند و اطلاعات لازم در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار