رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز خرید و ذخیره سازی ۴۰ هزار تن پرتقال باغداران استان برای تنظیم بازار میوه شب عید خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 10 December 2019

خرید تضمینی میوه شب عید یکی از سیاست های دولت است که در چند سال اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می شود. امسال بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور، استان مازندران مسئول خرید و تامین ۴۰ هزار تن پرتقال به قیمت ۴۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم شده است.

مسئولان مازندران قیمت ۴۵ هزار ریال در هر کیلوگرم برای ذخیره پرتقال شب عید را مناسب برای باغداران می دانند که البته میوه باید سالم و بر اساس مقررات توسط اتحادیه باغداران و سورتینگ داران خریداری و عرضه شود.

معاونت هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران به دستور شخص استاندار نیز موظف شده است تا از طریق دستگاه های نظارتی بر نحوه خرید و ذخیره سازی پرتقال شب عید مراقبت و پیگیری لازم را داشته باشند.

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران روز سه شنبه به نقل از حسین قوانلو رییس این سازمان اعلام کرد که کار خرید پرتقال برای شب عید آغاز شده و متولی آن هم اتحادیه باغداران است.

وی توضیح داد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته تامین و ذخیره سازی پرتقال تامسون کشور از سوی کمیته راهبردی میوه و ذخیره سازی ستاد تنظیم بازار کشور به استان مازندران محول شده است و بلافاصله نیز پس از ابلاغ این موضوع چندین جلسه با فعالان حوزه مرکبات استان برگزار و اتحادیه باغداران متولی خرید معرفی شد.

قوانلو تاکید کرد: البته به این اتحادیه اعلام کردیم از تمام ظرفیت های استانی از جمله تعاون روستایی، سورتینگ داران و سردخانه داران باید استفاده کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اتحادیه باغداران به عنوان متولی اجرای این طرح باید محصول پرتقال را به صورت مستقیم از باغداران تهیه کرده و از افراد دلال در این حوزه به هیچ عنوان خرید نداشته باشد.

مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار