رئیس کل دادگستری مازندران گفت که پرونده‌های تخلفات انتخاباتی سریع و قاطعانه رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 09 December 2019

حجت اسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز دوشنبه در همایش مشترک هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراکز شهرستان های استان مازندران در ساری افزود: دادستان ها و روسای دادگستری های شهرستان ها همواره در کنار دست اندرکاران و برگزار کنندگان انتخابات هستند و هر موقع مداخله دستگاه قضایی را در بهتر انجام شدن وظایف خود احساس کردند ،آمادگی داریم.

وی با تاکید مجدد خطاب به اعضای هیات اجرایی و بازرسی انتخابات مازندران گفت: با رسیدگی سریع و قاطعانه پرونده تخلفات انتخاباتی ، مانع بروز دیگر تخلفات خواهیم شد.

وی حضور حداکثری مردم مازندران در انتخابات را از نمونه های بارز ولایت مداری دانست و بیان داشت: اجرای صحیح فرایند انتخابات اهمیت بالاتری از قضاوت دارد، بنابراین کوچکترین بی دقتی ، خطا و اظهار نظر خلاف نگاه مردم خیانت به سرنوشت کشور است.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادستان ها در اجرای انتخابات حضور پیگیر و موثری با هدف اجرای عدالت انتخابات دارند و دستگاه قضامعتقد است که هر رای مردم امانت است و خیانت کردن به امانت جرم محرز محسوب می شود.

صادقی به برخی تخلفات احتمالی نظیر خرید و فروش رای مستقیم و غیر مستیقم ، توزیع اقلام بین اقشار مختلف مردم ، کمک نقدی و غیر نقدی به اشخاص و دست به خیر شدن غیرعادی ، هیاتی شدن و سخاوتمندی غیر متعادل اشاره کرد و گفت: این موارد همواره مورد پیگیری دستگاه قضایی نیز است.

رئیس دستگاه قضایی مازندران با بیان این که ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات در استان فعال شده است گفت :داوطلبان نامزدهای مجلس و انتخاب کنندگان همواره باید مراقب باشند.

در استان مازندران ۴۰۱ داوطلب برای نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که کمتر از ۶ درصد آنان زن هستند.
مازندران با ۹ حوزه انتخابیه، ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار