دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری و دانشگاه هرات افغانستان طی تفاهم‌نامه‌ای همکاری‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو امضاء کردند.
کد خبر: ۸۰۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 07 December 2019

هیاتی از دانشگاه جامی هرات افغانستان روز شنبه از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بازدید کرد و در دیدار با رئیس این دانشگاه، موافقتنامه همکاری امضا کرد.

بر اساس این موافقت‌نامه مقرر شد دانشجویان افغانستانی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تحصیل کنند و نیز ۲ دانشگاه اقدام به تبادل استاد و دانشجو کنند.

دانشگاه کشاورزی ساری پیش از این نیز با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه کشاورزی کشور اسلواکی و دانشگاه استاوروپل روسیه زمینه و بستر برای همکاری های علمی و آموزشی بین کشوری را فراهم کرده است.

تفاهم نامه های همکاری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه های اوستفالیا آلمان، فالنتوی ایتالیا و یک دانشگاه اسپانیایی نیز به اجرا درآمده است.

دانشگاه علوم کشاورزی مازندران با قدمت ۴۳ ساله به عنوان یک دانشگاه تخصصی ۱۳۵ عضو هیات علمی و بیش از ۵۰۰ دانشجو دکتری و ۷۰۰دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود ۲۰۰۰دانشجوی کارشناسی دارد.مازندران یکی از قطب های کشاورزی ایران به ویژه در بخش برنج و مرکبات، پرورش مرغ، گوشت قرمز و شیلات است و لذا تربیت نیروهای متخصص در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی برای این استان اهمیت دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار