چند سالی است که قطار‌هایی تحت عنوان قطار گردشگری در ایران راه اندازی و فعال شده اند. سفر با این قطار‌ها علی رغم قطار‌های مسافربری به مبدا و مقصد خلاصه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۰۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 07 December 2019

چند سالی است که قطار‌هایی تحت عنوان قطار گردشگری در ایران راه اندازی و فعال شده اند. سفر با این قطار‌ها علی رغم قطار‌های مسافربری به مبدا و مقصد خلاصه نمی‌شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سفر با قطار را به جهت لذت بردن از مسیر حرکت به خرید بلیط هواپیما ترجیح داده باشید. این نوع از سفر‌ها به ویژه در خطوطی که دارای جاذبه تاریخی، گردشگری یا طبیعی هستند لذت بخش‌تر نیز می‌باشند. به همین جهت چند سالی است که قطار‌هایی تحت عنوان قطار گردشگری در ایران راه اندازی و فعال شده اند. سفر با این قطار‌ها علی رغم قطار‌های مسافربری به مبدا و مقصد خلاصه نمی‌شود. چرا که مسیر حرکت آن‌ها به گونه‌ای طرح ریزی شده است که با توقف در اماکن مختلف همراه بوده تا لذت سفر را دو چندان کند.

سفر با قطار‌های گردشگری در قالب تور‌های یک تا چند روزه است که برای آشنایی با زیبایی‌های منحصر به فرد ایران، انتخابی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود. این قطار‌ها هم اکنون در مسیر‌های مختلفی تردد می‌کنند که در ادامه مطلب " چگونه بلیط قطار گردشگری بخریم؟ " هر یک از آن‌ها را به صورت جامع بررسی می‌کنیم. با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

قطار گردشگری شمال

قطار گردشگری شمال یک تور یک روزه است که در حال حاضر هر هفته پنجشنبه‌ها در مسیر سواد کوه و جمعه‌ها در مسیر شیرگاه از مبدا تهران حرکت کرده و در خط ورسک به راه خود ادامه می‌دهد. این قطار در مسیر اول در ایستگاه‌های گرمسار، روستای شوراب، ورسک و سوادکوه توقف کرده و مسافران خود را به بازدید از جاذبه‌های دیدنی مسیر دعوت می‌کند. مسیر دوم قطار گردشگری شمال نیز در بنکوه، سیمین دشت، روستای شوراب، پل ورسک، شیرگاه توقف دارد و در پایان به تهران باز می‌گردد. در نهایت گفتنی است این تور یک روزه با قطار ریل باس به انجام می‌رسد و دارای بیمه، تور لیدر و پذیرایی در سه وعده است.

قطار گردشگری گیلان

قطار گردشگری گیلان یکی دیگر از قطار‌های گردشگری شمال است که از مبدا تهران به سمت رشت و سراوان حرکت می‌کند. این سفر نیز در قالب یک تور یک روزه برگزار می‌شود و در حال حاضر زمان برگزاری آن روز‌های پنجشنبه هر هفته است. قطار گردشگری گیلان بر خلاف قطار گردشگری شمال، یک تور ترکیبی است که قسمتی از آن با اتوبوس به انجام می‌رسد. بدین ترتیب مسافران ابتدا در ایستگاه تهران سوار قطار می‌شوند و پس از ورود به ایستگاه رشت، با اتوبوس به سمت دریاچه سقالکسار حرکت می‌کنند. گردشگران پس از بازدید از این دریاچه به سمت موزه میراث روستایی گیلان می‌روند و در نهایت با سوار شدن به قطار در ایستگاه سراوان به سمت تهران باز می‌گردند. این تور نیز با قطار ریل باس به انجام می‌رسد و شامل بلیط قطار دو طرفه، بیمه مسافرتی، تور لیدر و پذیرایی می‌باشد.

قطار گردشگری کویر

قطار کویرگردی نیز هر هفته پنجشنبه ها، در قالب یک تور یک روزه برگزار می‌شود. این قطار از مبدا تهران به سمت کاشان حرکت می‌کند و دو برنامه گردشگری را شامل می‌گردد که توسط مسافران انتخاب می‌شود. در برنامه اول گردشگران پس از ورود به ایستگاه کاشان، با اتوبوس به سمت شهر نوش آباد حرکت می‌کنند و پس از بازدید از شهر زیر زمینی اویی، مسجد جامع و مناره سلجوقی و کویر ابوزید آباد به تهران برمی گردند. مسیر دوم، اما جاذبه‌های گردشگری متفاوتی را در بر می‌گیرد که شامل بازدید از خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها و طباطبایی ها، باغ فین و کویر ابوزید آباد می‌شود. این تور نیز دارای بیمه مسافرتی، تور لیدر و پذیرایی است و با قطار‌های ترنست به انجام می‌رسد.

مزایای سفر با قطار‌های گردشگری

سفر با قطار گردشگری چه به صورت ترکیبی (با اتوبوس) باشد و چه تنها با قطار به سرانجام رسد، مسافرتی متفاوت به شمار می‌رود. سفری که تنها به مبدا و مقصد مسافرت ختم نمی‌شود و زیبایی‌های مسیر را نیز در برمی‎گیرد. این سفر به ویژه در خطوطی که امکان سفر به آن‌ها از طریق خودرو ممکن نیست با جاذبه‌های منحصر به فردی همراه است که قطعاً خاطره این سفر را ماندگار می‌کند. به طور مثال قطار گردشگری شمال به مسافران امکان می‌دهد که از نزدیک با یکی از شاهکار‌های سازه‌ای ایران یعنی پل ورسک آشنا شوند و به زیبایی‌های مسیر از نگاهی متفاوت بنگرند.

مراحل خرید بلیط قطار گردشگری

کلیه برنامه‌های گردشگری سه قطار فوق توسط شرکت ریلی رجا به انجام می‌رسد. از این رو برای خرید بلیط قطار گردشگری در یکی از چهار مسیر موجود تنها کافی است با مراجعه به سامانه جامع خرید انلاین بلیط سفر قاصدک ۲۴، برای فیلد مبدا تهران را وارد نمایید و مقصد خود را از میان چهار شهر شیرگاه، سوادکوه، رشت و کاشان انتخاب نمایید. فراموش نکنید که تاریخ سفر شما با توجه به مسیر مورد نظر می‌بایست یکی از روز‌های پنجشنبه یا جمعه باشد. در نهایت می‌توانید پس از جستجو، بلیط قطار گردشگری مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از ورود به درگاه بانکی هزینه آن را پرداخت کنید. در پایان نسخه پی دی اف بلیط قطار خریداری شده همچون سایر بلیط‌های سفر این مجموعه به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که می‌بایست از آن برای سوار شدن به قطار استفاده نمایید.

شایان ذکر است این بلیط به سادگی از طریق اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ نیز قابل رزرو است. این اپلیکیشن همچنین امکان دستیابی به انواع دیگر بلیط، اعم از بلیط اتوبوس و هواپیما را برای کاربران محترم فراهم می‌سازد و کاربری بسیار ساده‌ای دارد. از این رو برای دریافت نسخه اندروید این نرم افزار و خرید آسان انواع بلیط سفر می‌توانید به وبسایت کافه بازار مراجعه نمایید.

در پایان یادآور می‌شویم قاصدک ۲۴، مجموعه‌ای بزرگ است که علاوه بر امکان خرید آنلاین انواع بلیط سفر، قابلیت خرید بیمه مسافرتی و رزرو هتل در سراسر ایران را نیز برای کاربران خود مهیا ساخته است. کاربران محترم با خرید کلیه خدمات در این مجموعه، از پشتیبانی تیمی مجرب برخوردار خواهند بود و در صورت لغو سفر خود می‌توانند به سادگی بلیط سفرشان را مسترد نمایند. این مجموعه همچنین تسهیلات ویژه‌ای را برای سفر آسانتر مشتریان خود در نظر گرفته است که تخفیفات قابل توجه و خرید انواع بلیط به صورت اقساط را شامل می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این تسهیلات تنها کافی است در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل دارید، سری به وبسایت قاصدک ۲۴ بزنید و از خدمات مسافرتی و جامع این مجموعه برخوردار شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار