مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران از رشد ۷۷ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ 06 December 2019

مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مجموعه ای از افراد خیرخواه و نیکوکار بوده که از لحاظ مادی دلسوز، تحصیلکرده و دارای دغدغه هستند و بزرگ‌ترین سرمایه آنان نیت پاکشان است.

افرادی که با ساختن مدرسه، شرایط را برای رشد و شکوفایی دانش آموزان فراهم و با تجهیز آن، به ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت کمک می‌کنند.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز مازندران در بابلسر گردهم آمده تا علاوه بر بررسی نقاط ضعف و قوت خود، گام مهی در جهت پیشبرد امور تربیتی در استان بردارند.

عسگری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این نشست، اظهار داشت: در تمام دنیا رویکردهای آموزشی به سمت رویکردهای فرهنگی و تربیتی در حال حرکت است.

وی افزود: این تغییر رویکرد نیازمند مقدمات و تجهیزات زیادی بوده که با شرایط موجود، تأمین تمام این مقدمات و تجهیزات به تنهایی برای دولت ممکن نیست و باید از ظرفیت خیران بهره‌مند شد تا آموزش و پرورش مازندران بتواند در این تغییر رویکرد سرآمد باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز، بازوان آموزش و پرورش مازندران در احداث و توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مازندران 54 پروژه را در سال 98 در دست اجرا دارد که دارای حدود 450 کلاس درس و 71 هزار متر مساحت است.

نیکزاد با بیان اینکه بحث تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز از سال گذشته در دستور کار آموزش و پرورش مازندران قرار گرفته است، گفت: برای ترویج فرهنگ نیکوکاری و اشاعه آن در جامعه، تمام افرادی که به نحوی در ساخت فضاهای آموزشی و تربیتی کمک کار آموزش و پرورش مازندران بودند و هستند به صورت درون مدرسه ای مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رشد 77 درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز مازندران

قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران نیز گفت: امسال در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیش از 35 میلیارد و 500 میلیون تومان میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز ما بوده که در مقایسه با سال گذشته 77 درصد رشد داشته است.

وی افزود: امیدواریم تعهدات خیرین مدرسه‌ساز تحقق پیدا کند تا بخشی از مشکلات آموزش و پرورش در بحث تجهیزات و فضای آموزشی کاهش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز نقش مهمی در ارتقای سطح علمی و تربیتی در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران در بابلسر، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز جهت ارتقای جایگاه این استان در سطح کشور است.

اسماعیل حسن زاده، فرماندار بابلسر نیز با اشاره به بیانات امام راحل(ره) که مدرسه سازی توشه آخرت است، اظهار داشت: مدرسه سازی و انجام اعمال خیرخواهانه از جمله اعمال خوب و پسندیده بوده که مورد تاکید دین مبین اسلام و امامان معصوم(ع) نیز بوده است.

وی افزود: مدرسه اولین اجتماع پس از خانواده بوده که مراحل رشد و تکامل انسان‌ها از آنجا شروع می‌شود و اگر با تمام ابعادش احداث و پایه‌گذاری شود نقش مهمی در تربیت انسان واقعی دارد.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه اگر قرار باشد کشوری ساخته شود از مدرسه اش ساخته می‌شود، گفت: مدرسه نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان هر کشور دارد و تلاش خیران مدرسه ساز در احداث یا تجهیز فضای آموزشی در حقیقت تلاش برای ساخت کشور است.

حسن زاده با اشاره به اینکه سهم آموزش و پرورش شهرستان بابلسر از محل توزیع اعتبارات در سال گذشته 600 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این رقم امسال به حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: در حقیقت سهم آموزش و پرورش بابلسر از محل توزیع اعتبارات 100 درصد افزایش یافته که این نشان از اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت در سطح شهرستان و حتی استان و کشور است.
تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار