چندی پیش برخی رسانه‌ها در مازندران، خبری در گفت‌وگو با مدیر کل راه و شهرسازی مازندران منتشر کرده بودند که در آن خبر، آن مسئول از نهایی شدن طرح مطالعاتی مترو تهران-آمل و عملیاتی شدن فاز اول این طرح خبر داد که در صورت مثبت بودن ارزیابی مطالعات عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد اینگونه نیست.
کد خبر: ۸۰۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 01 December 2019

طرح متروی آمل-تهران اگرچه از لحاظ ترافیکی و جاذبه‌های حمل و نقل مورد نیاز مازندران است اما نیمه‌کاره ماندن پروژه‌ای با این وسعت باعث نگرانی خواهد شد چراکه برآورد می‌شود با مثبت بودن ارزیابی مطالعاتی این پروژه حداکثر در یک پروسه زمانی ۵ ساله خاتمه خواهد یافت.

سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه هیچ مصاحبه‌ای در خصوص مترو تهران-شمال ارائه نکرده است، در مورد پیشرفت این طرح اظهار کرد: در بحث چهار خطه شدن مسیر تهران-شمال اقدامات لازم در دستور کار قرار داشته است به‌طوری‌که محدوده تونل وانا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در محور سوادکوه محدوده پل بزرگ سفید پیمانکار عملیات آن را آغاز کرده است و محور ساری-تاکام نیز تا پایان سال زیر بار ترافیکی می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: اتوبان تهران-شمال در حال حاضر قطعه اول آن پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی و قطعه دوم پیشرفت ۸۷ درصدی داشته است که با توجه به شرایط مالی تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید .

وی ادامه داد: قطعه چهارم تهران_شمال که مسیر مرزن آباد به چالوس بوده در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه کمربندی آمل به فریدونکنار تا دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، افزود: در تقاطع ولیعصر-فریدونکنار ۳ شیفت کاری در حال فعالیت هستند تا کار به اتمام برسد .

نظری از اجرای ثبت نام طرح مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: این اقدام یک طرح ملی بوده که در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در ۲۳ شهر ثبت نام طرح مسکن دولتی با ۴۰۰ هزار واحد مطابق اعلام وزیر در حال انجام بوده که سهمیه مازندران ۱۹ هزار واحد است.

وی یادآور شد: ثبت نام در طرح ملی مسکن از ۲۳ آذر در مازندران آغاز می‌شود و افراد واجد شرایط می‌توانند، اقدام کنند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار