همه بیمارستان ها، مراکز درمانی و پزشکان خانواده در مازندران آماده پذیرش بیماران آنفولانزا است.
کد خبر: ۸۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷ 30 November 2019

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز مازندران، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه به علت سرمای زودهنگام هوا امسال فصل شیوع آنفولانزا کمی زودتر رخ داد گفت : همه بیمارستان ها، مراکز درمانی و پزشکان خانواده در مازندران آماده پذیرش بیماران آنفولانزا است و افراد در صورت مشاهده علائم بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنند.
روحانی زاده با بیان اینکه از حدود دو ماه گذشته تاکنون ۳۵۰ نفر در مازندران درگیر بیماری حاد تنفسی بودند که درصد کمی از آن‌ها آنفولانزا بود، گفت: یماری‌های حاد تنفسی شامل یک دسته از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و آسم می‌شوند.
او با بیان اینکه شدت بیماری آنفولانزا امسال بیشتر از سال‌های گذشته است و مراقبت‌های بهداشتی، درمانی باید تشدید شود گفت: شستشوی منظم دست‌ها به خصوص قبل از غذا خوردن بسیار مهم است.
روحانی زاده از افراد بیمار خواست تا از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، افراد با بیماری تنفسی مزمن، افرادی که بیماری سرطان دارند و شیمی درمانی می‌شوند، خانم‌های باردار، کودکان، افراد دارای بیماری کلیوی و افرادی که دیالیز می‌شوند باید بیشتر مراقب باشند تا به بیماری آنفولانزا مبتلا نشوند.
روحانی زاده بر پرهیز از خود درمانی و لزوم مراجعه به پزشکان متخصص تاکید کرد و گفت: استفاده خودسرانه از برخی دارو‌ها مانند دارو‌های کورتون می‌تواند خطرات جدی برای بیماران داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار