استاندار مازندران گفت: مرکبات مازندران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بخش کشاورزی و تولیدی استان تنها حوزه‌ای است که حدود یک دهه چشم به راه تنظیم بازار است و هنوز نیز نتوانسته به جایگاه واقعی خود در بازار دست یابد.
کد خبر: ۸۰۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 29 November 2019

احمد حسین زادگان پنجشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساری برگزار شد، شرایط نامناسب بازار مرکبات را از مهم ترین دغدغه استان و بخش قابل توجهی از مردم و کشاورزان برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از مرکبات کشور در مازندران و توسط کشاورزان استان تولید می شود که هر ساله زمان برداشت و فروش شاهد ضربه های شدید به این قشر هستیم.

وی با اعلام این که مرکبات مازندران به راحتی می تواند بازار میوه کشور را از بحران نجات دهد، گفت: متاسفانه به دلیل ورود بیش از ۲ میلیون تن مرکبات در یک بازده یک ماهه به بازار شاهد تو سری خوری قیمت این محصول هستیم که خسارت زیادی را به باغداران و کشاورزان استان وارد می کند.

استاندار مازندران ورود صادرکنندگان به بخش مرکبات را تنها راه نجات بخش کشاورزی مازندران دانست و تاکید کرد: با ورود صادر کنندگان و صادرات مرکبات مازندران به کشورهای حاشیه خزر و دیگر نقاط که نیاز آن نیز در بازارهای خارجی وجود دارد، به راحتی می توان از این بحران خارج شد.

حسین زادگان کمک وزارت صنعت برای مدیریت و تنظیم بازار مرکبات را خواستار شد و گفت: نیاز است وزارت صنعت صادرکنندگان را به این بخش هدایت کند و از طرف دیگر با تقویت پایانه ها، امکان صادرات را فراهم کند.

تامین فوری سوخت وانت‌بارها

استاندار مازندران همچنین یکی از دغدغه های کنونی استان را تامین هر چه سریع تر سوخت وانت بارها به عنوان مهم ترین وسیله حمل و نقلی محصولات کشاورزی دانست و افزود: وانت ها مهم ترین وسیله نقلیه حمل مرکبات و تولیدات کشاورزی استان و ابزاری استراتژیک محسوب می شود و باید از توقف آنها جلوگیری کرد.

وی گفت که حضور وزیر صنعت به صورت مستمر در استان، بخش کشاورزی و تولیدی را تقویت خواهد کرد، همان گونه که نظارت و پیگیری مستقیم وزارت صنعت از شرایط تولیدی استان، اتفاقات خوبی را تا کنون رقم زده است.

وزیر صنعت صبح روز پنجشنبه سفر دو روزه اش به مازندران را آغاز کرد. بازدید از چند واحد صنعتی در غرب مازندران، شرکت در افتتاحیه نخستین جشنواره کیوی استان، افتتاح اولین برج صنفی کشور در بابل و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از برنامه های روز نخست سفر رضا رحمانی به این استان بود.

وزیر صنعت فردا هم علاوه بر دیدار و گفت و گو با نماینده ولی فقیه در مازندران، دو واحد تولیدی را افتتاح کرده و از بندر امیرآباد بازدید خواهد کرد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار