رحمانی وزیر صنعت در جشنواره تخصصی کیوی در تنکابن؛
هر کاری که دولت باید انجام دهد با کمال میل پیگیر هستیم و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مسایل را پیگیری می کنیم اما باید همت و تلاش کشاورزان هم وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 28 November 2019

به گزارش تابناک مازندران، رحمانی در جشنواره تخصصی کیوی در تنکابن، بیان کرد: خوشبختانه مازندران اقدامات خوبی را در جهت صنعتی شدن و توسعه تجارت انجام داده است، اعتقادم بر این است صنعت، معدن و کشاورزی بخش مولد اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: امسال وزارت صمت هفت محور را در راستای شعار سال برنامه ریزی کرد که مهمترین آن صادرات است.

وزیر صنعت با بیان اینکه رونق تولید با تقویت صادرات امکان پذیر است، افزود: فناوری و صادرات دو بال توسعه اقتصادی کشور هستند.

رحمانی بیان کرد: هر کاری که دولت باید انجام دهد با کمال میل پیگیر هستیم و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مسایل را پیگیری می کنیم اما باید همت و تلاش کشاورزان هم وجود داشته باشد.

وی گفت: سال قبل کشورهای اوراسیا ۳۱۸ میلیارد دلار واردات داشتند و اکنون بیش از ۵۰۰ قلم کالای کشاورزی و صنعتی را به ما تخفیف دادند.

وزیر صمت بیان کرد: مازندران، گیلان و برخی از استان ها پتانسیل خوبی دارند و اعتقادم بر این است مازندران پیشانی ایران و بعنوان قطب اقتصاد کشور است و در این راستا از هیچ کوششی برای همکاری دریغ نمی‌کنیم و هر کاری که نیاز به ورود ماست تفویض اختیار می‌کنیم.

رحمانی اظهار کرد: ۱۵ کشور همسایه داریم که همگی بازار خوب مصرف کننده هستند.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: مازندران از توانمندی های بالایی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است و به همین دلیل جایگاه خوبی در کشور داراست.

وی افزود:مازندران با یک و نیم درصد خاک و دو و نیم درصد سطح زیرکشت کشور، ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

شهیدی فر تصریح کرد:۳۰ درصد مرکبات، ۷۰ درصد کیوی و ۷۰ درصد گل و گیاه مازندران در غرب استان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه: از ۷۶ نوع محصول زراعی و باغی که در استان داریم در ۱۴ محصول رتبه نخست در کشور را داریم و نیمی از مرکبات، ۴۰ درصد برنج و ۴۲۰ میلیون واحد گل و گیاه کشور در مازندران تولید می شود، گفت:تولیدات کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد اما ایده آل نیست.

این مسئول بیان کرد:بهترین محصولات کشاورزی کشور و دنیا را در مازندران داریم، نباید خودزنی کنیم و این تولید را مورد هجمه قرار دهیم. کشورهای خارجی خواهان محصولات کشاورزی ما با برند مازندران هستند.

شهیدی فر اضافه کرد:طبق گفته‌های شرکت‌های صادرکننده کیوی در دنیا، کیوی مازندران هیچگونه نیازی به تست آلاینده ها ندارد و سالم و باکیفیت است.

وی گفت:درحالیکه برنج و مرکبات ما صادر می شود اما عده ای شعار آلودگی محصولات را می دهند و با چنین گفته هایی می خواهند به روند تولید و صادرات مازندران ضربه بزنند، ما نباید خودزنی کنیم.

محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در جشنواره تخصصی کیوی در تنکابن گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۸۰ هزار تن کیوی در استان های گیلان، مازندران و گلستان تولید شود.

وی با این بیان که:سال گذشته ۱۴۰ هزار تن کیوی به کشورهای خارجی صادر شد، گفت:۹۰ درصد کیوی های مازندران صادراتی است.

وی با اعلام اینکه:از طریق بانک کشاورزی به افرادی که کیوی صادر می کنند تسهیلات بانکی ۱۴.۵ درصدی اعطا خواهد شد، خبر داد:صادرات کیوی از ۱۵ مهر به بعد انجام می شود و باید بریکس این میوه به ۶.۲ برسد.

وی در پایان خبر داد:وزارت جهاد کشاورزی برای احداث باغ کیوی و تولید این محصول تسهیلات ۱۴ درصدی به متقاضیان اعطا می کند.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار