مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: تولید اپیلیکشن‌های بومی جهت عرضه محصولات موثر بوده و از این جهت اپیلیکشن بومی "تُکِ پا" برای معرفی و عرضه محصولات بومی استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۰۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 28 November 2019

سمیه قاسمی طوسی در کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت تغذیه سالم و تحکیم بنیان خانواده که از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با همکاری بسیج کارمندان سپاه کربلا و پایگاه مقاومت بسیج دستگاه‌های اجرایی در ساری برگزار شد، اظهار کرد: بسیج تنها یک رسته نظامی نیست بلکه یه تفکر و نوعی نگاه است.

وی تصریح کرد: همه به‌ عنوان یک شهروند و مسئول جامعه اسلامی باید این نگاه را حفظ کرده تا در شرایط تحریمات ظالمانه فعلی در کنار هم این شرایط سخت را سپری کنیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: بانوان در برهه‌های سرنوشت‌ساز مانند جنگ تحمیلی حضور داشتند و توانستند جریان‌سازی کرده بنابراین با جدی گرفتن نقش خود می‌توانند با مدیریت متعهدانه و مادارانه نقش آفرینی کنند.

قاسمی طوسی گفت: در این راستا یکی از برنامه‌هایی که امور بانوان و خانواده استانداری با جهاد کشاورزی در مازندران انجام داده آموزش تولید محصولات دامی و زراعی است.

وی افزود: انسجام در تشکل‌های بسیج نمونه بی‌نظیری بوده و انتخاب مدیران و احراز پست‌های مدیریتی بانوان امری ضروری به نظر می‌رسد که استاندار مازندران و شورای مدیران این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یادآور شد: تقویت مشاغل خانگی راه برون رفت از شرایط معیشتی و اشتغال فعلی است و با کمک دستگاه‌های اجرایی می‌توان برای برپایی نمایشگاه‌های محصولات خانگی، دائمی و فصلی تلاش کرد.

تغذیه سالم تاثیر زیادی در سلامت و تحکیم‌ بنیان خانواده دارد

زینب خدایی استاد حوزه علمیه قم نیز در این کارگاه با تاکید بر تغذیه سالم بیان کرد: سردی و گرمی غذاها در سلامت انسان موثر بوده و ۲ سین مهم در سلامت سفره و سجاده است.

وی گفت: طب سنتی و ترکیب داروهای گیاهی که اهل بیت توصیه کردند حتما باید در خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد، گل سرخ، روغن‌گل سرخ، اسپند و کندر از جمله این موارد محسوب می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده غذاهای گرم در سفره خانواده و کاهش مصرف غذای سرد خاطرنشان کرد: برخی داروهای گیاهی از جمله نوره در پیشگیری از ایجاد کیست‌ها و سرطان در طب اسلامی توصیه شده و ضرورت مطالعه مردم در طب اسلامی مورد تاکید است./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار