وزیر امور خارجه که در نروژ است، گفت: غربی‌ها به برخی کشورها می‌گویند اگر ما یک هفته از شما حمایت نکنیم، شما به زبان فارسی صحبت خواهید کرد اما ایران همواره روی پای خود ایستاده است، بدون هیچ وابستگی.
کد خبر: ۸۰۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 26 November 2019

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در بدو ورود به اسلو در جمع ایرانیان مقیم نروژ حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر خارجه گفت: ایران، امروز روی پای ایرانی ها ایستاده و هیچ چیز جز ایرانی، ایران را نگه نداشته است؛ این خیلی سخت است، ولی سختی شیرینی است.

وی توضیح داد: اینکه هیچ قدرتی نیست که از شما حفاظت کند، هیچ قدرت خارجی نیست که به شما کمک کند. وقتی در صحنه بین المللی حضور می یابید، تقریبا هر کاری که دارید باید خودتان انجام دهید. فرد، قدرت و کشور دیگری این کار را برای شما انجام نمی دهد و این سخت است.

ظریف افزود: ایرانی هایی که در خارج از کشور هستند بعضی وقت ها این احساس را می کنند، ولی اگر نگاه دقیق تری کنیم می بینیم که در مقایسه با سایر ملیت ها، ممکن است غربی ها رابطه سیاسی شان با عربستان بهتر باشد و با کشورهای عربی منطقه ما رابطه تجاری بیشتری داشته باشند، ممکن است حتی یک شهروند سعودی راحت تر رفت و آمد کند و پاسپورتش کمتر ویزا بخواهد، ولی شاهدید وقتی می گویید ایرانی هستم با احترام بیشتری با شما نگاه می کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
الان تواین متن کجاازاب دریاخزررااورد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار