نخستین جشنواره ایده بازار و دست ساخته‌های فناورانه هنرجویان سراسر کشور روز سه‌شنبه با حضور دانش‌آموزان و شرکت‌های فناور از ۱۹ استان کشور در مازندران به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۹۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 12 November 2019

این جشنواره از روز گذشته در مجموعه گردشگری مهرگان ساری آغاز به کار کرد و شرکت کنندگان در ۴۵ غرفه شامل ۳۶ غرفه هنرجویی و ۹ غرفه هنرآموزی تازه ترین ایده هایشان را عرضه کردند.

ایده های برتر این جشنواره که متخص هنرجویان و هنرآموزان رشته های برق ، محصولات شیمیایی ، مکانیک ، سوخت، صنایع دستی و صنایع هوایی بودبه شرکت ها و حوزه فناوری وزارت آموزش و پرورش برای تجاری سازی معرفی شدند.

معاون آموزش و پرورش مازندران در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه‌یابی یکهزار و ۵۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره گفت: از این تعداد ۲۸۵ اثر از استان مازندران بود.

اسفندیار نظری اهداف این جشنواره را ایجاد زمینه‌ای جهت شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌آفرینی و استعدادسازی هنرجویان، تشویق و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت، آشنایی هنرجویان با پژوهش و شیوه‌های کشف و حل خلاقانه مسائل، کمک در معرفی ایده‌های برتر برای ساخت نمونه‌های تولیدی و برقراری ارتباط با ایده‌پردازان و مخترعان برشمرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تقویت روحیه تیمی و ترویج فرهنگ اشتغال با توجه به برنامه‌های دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از ضرورت‌های اجرای این برنامه اعلام کرد و گفت: جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه و دستاوردهای فن‌آورانه و خلاقانه سال آینده در استان کرمان برگزار خواهد شد.

نزدیک به ۴۲ هزار هنرجو در ۳۴۵ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مازندران تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار