رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این سازمان تحویل شده است.
کد خبر: ۷۹۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 11 November 2019

وحید قبادی دانا روز دوشنبه در نشست علمی _ کاربردی مدیران کل بهزیستی کشور در بابلسر تعداد کل واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان بهزیستی را ۱۰۸ هزار واحد اعلام کرد.

وی با اظهار این که آمار مسکن تحویلی به مددجویان بهزیستی سال ۸۶ تنها ۶۰۰ واحد بود که اکنون به ۱۰۸ هزار واحد رسیده است، تاکید کرد: دغدغه بهزیستی تامین مسکن برای تمامی ۱۱۳ هزار مددجوی متقاضی است که در نوبت قرار دارند.

قبادی دانا گفت: سازمان بهزیستی کشور بر اساس سیاست ها و اهداف ترسیمی در مسیر حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر از همه ظرفیت های خود برای کاهش آسیب های جسمی و روانی ناشی از انواع معلولیت ها و توانمندسازی این افراد در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی استفاده می کند و تامین مسکن یکی از این تلاش ها و اقدامات است.
وی همچنین اعلام کرد که هم اکنون فرایند ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

قدم گذاشتن در مسیر شفافیت
رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از اقدامات این مجموعه را شفافیت اقدامات برشمرد و گفت: با تاکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ضرورت وجود شفافیت در اقدامات، سامانه شفافیت را راه اندازی کرده ایم تا فعالیت های بهزیستی برای تمامی مردم قابل رصد باشد.

وی افزود: تمامی قراردادها، تفاهم نامه ها و برنامه های سازمان، لیست پیمانکاران، آمار مددجویان با حفظ کرامت و همچنین کاربری تمامی املاک سازمان در این سامانه قابل مشاهده است.

قبادی دانا شفافیت را مهم ترین گام در راه مبارزه با فساد دانست و تاکید کرد: مبارزه با فساد هم دغدغه بهزیستی است و الکترونیکی کردن پرداخت ها، تعریف ساز و کارها در بستر الکترونیک با هدف تسریع و سهولت در نظارت برای این منظور صورت گرفته است.

وی نگهداری مددجویان و رسیدگی بهینه به آنان را نیز از اقدامات اولویت دار بهزیستی عنوان کرد و گفت: ۴۷ هزار مددجو در مراکز نگهداری شبانه روزی ما نگهداری می شوند که از این تعداد ۳۹ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند،ضمن اینکه بودجه مراکز توانبخشی روزانه تغییری نخواهد کرد و اقدامات انجام شده در جهت انضباط بخشیدن به میزان پرداختی ها خواهد بود.
قبادی دانا یادآور شد: تعارض منافع مهمترین مانع سرعت عمل بیشتر در ظرفیت سازی و توزیع درست مراکز توانبخشی روزانه است.
وی با اشاره به ساماندهی و ثبت آمار فرزندان بهزیستی در سامانه، با بیان اینکه شهریه دانشگاهی جامعه هدف بهزیستی برای حفظ کرامت آنها بصورت الکترونیک به حساب دانشگاه پرداخت خواهد شد افزود : دانشجویان تحت پوشش در دانشگاه های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد که این اقدام علاوه بر اینکه مشوق خوبی برای تلاش بیشتر آنها و پذیرش در دانشگاه های معتبر است، به لحاظ مالی نیز در مسیر توانمندی آنها موثر خواهد بود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این که فرزندان سرپرست خانوار دارای معلولیت نیز مشمول این طرح خواهند شد، گفت : سازمان بهزیستی به عنوان نهادی که بیش از ۹۰ درصد فعالیت هایش مربوط به اقدامات حمایتی می‌شود، خواستار تحقق بودجه مصوب سال ۹۸ است.

قبادی دانا توضیح داد: علیرغم اینکه بودجه سال۹۸ نسبت به سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش داشت، اما متاسفانه اعلام شده که تمامی دستگاه ها در سال جاری تنها ۷۵ درصد از بودجه مصوب را دریافت خواهند کرد.
وی با تقدیر از نگاه ویژه مجلس و دولت به دستگاه های حمایتی، افزود: کل مبلغ دریافتی بهزیستی در قالب مستمری در سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و خوشبختانه توزیع مستمری از محل این اعتبارات، از این پس با رایزنی های صورت گرفته براساس بعد خانوار خواهد بود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد : هفت هزار میلیارد تومان بودجه مصوبه تبصره ۱۴ قانون بودجه که به مددجویان دستگاه های حمایتی تعلق می‌گیرد، با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته به هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و خوشبختانه سهم مددجویان بهزیستی نیز از ۲۴ درصد به ۳۳ درصد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار