مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات و اعتبار بانکی برای کمک به شرکت فولادین ذوب آمل در نظر گرفته شده که روال اداری ان در حال انجام است.
کد خبر: ۷۹۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 11 November 2019

حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در ستاد تسهیل ورفع موانع تولید در شهرک صنعتی آمل اعلام کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این میزان برای اعتباربخشی به فعالیت مجموعه فذا و همچنین خرید مواد اولیه در وحله نخست تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای توسعه خط آلیاژی مجموعه فذا از سوی وزارت سمت در نظر گرفته شده است که در حال چانه زنی است ، تاکید کرد: این اعتبارات برای تنوع بخشی به تولیدات مجموعه فذا و خروج آن از تک محصولی است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه مجموعه فذا از واحدهای تولیدی بدون مشکل کشور بوده ،افزود: مشکل اصلی مربوط به ایران خودرو و شرکت ساپکو است که مسئله ای ملی می باشد.

قوانلو همچنین به سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای بازدید از واحدهای صنعتی مازندران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وزیر به جد پشت حل مشکلات مجموعه فذا ایستاده است و برای اینکار قول داده اند از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران تاکید کرد: مجموعه فذا باید از تک محصولی خارج شود و لازمه این کار شناسایی نیاز و ارتباط گسترده تر با قطعه سازان و خودروسازان دیگر است.

شرکت فولادین ذوب آمل یکی از بزرگ ترین واحدهای ریخته گری برای ساخت قطعات خودرو در کشور است که پایه فعالیت آن بر مبنای نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.

این شرکت در بهترین شرایط سالانه حدود ۸۰ هزار تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی تولید می کند که ۹۰ درصدآن مربوط به شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و شرکت ساپکو از زیر مجموعه های ایران خودرو است.

کارخانه فولادین ذوب آمل با بیش از یک هزار و ۶۰۰ نیروی کار مستقیم و بیش از ۵ هزار نیروی کار غیر مستقیم و وابسته به خود از شهریور امسال عملا از گردونه تولید خارج شد.

علت این مساله عمل نکردن ایران خودرو به تعهدات خود جهت ارسال قراضه به عنوان مواد اولیه مجموعه فذا و همچنین بدهی های این شرکت و شرکت ساپکو به فولادین ذوب امل است.

از صبح امروز مجموعه فولادین ذوب آمل با فراخوان بیش از ۵۰۰ نیروی کار بخشی از مجموعه خود را مجددا راه اندازی کرد.

 ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار