آندره فوکاسیان استاندار "لوری" ارمنستان عصر امروز شنبه با هدف فعال سازی روابط اقتصادی و شناسایی ظرفیت های 2 استان وارد مازندران شد.
کد خبر: ۷۹۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 10 November 2019

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ضمن اعلام ورود استانداری لوری ارمنستان به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر ۲ روزه خواهد بود و در چارچوب فعال سازی دیپلماسی اقتصادی انجام می گیرد.

حسن خیریان‌پور ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده "آندره فوکاسیان" استاندار لوری ارمنستان با احمد حسین زادگان استاندار مازندران برای تعمیق و توسعه مناسبات اقتصادی , تجاری و گردشگری ۲ استان در محل استانداری مازندران ملاقات و مذاکره خواهند کرد. ‎

وی با اشاره به اینکه این سفر با دعوت استاندار مازندران انجام شده است، گفت: نشست با فعالان اقتصادی استان مازندان در محل اتاق بازرگانی, صنایع, معادن , کشاورزی استان و بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی از دیگر برنامه های استاندار استان لوری ارمنستان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود: بازدید از بزرگ ترین واحد گلخانه ای هیدروپونیک مازندران واقع در صنایع گشت و صنعت دشت ناز ، بازدید از نمایشگاه گل و گیاه زینتی محمود آباد و بازدید از کارخانه فرش و موکت در شهرستان بابل از برنامه های سفر استاندار لوری ارمنستان در مازندران است.

استان لوری که در قدیم به استان گوکارک شهرت داشت در شمالی ترین قسمت کشور ارمنستان قرار داشته و دارای سه هزار و 797 کیلومتر مربع مساحت و 224 هزار و 500 نفر جمعیت است.

گفتنی است در حال حاضر پرتقال ـ کیوی ـ نباتات زنده ـ محصولات گل کاری ـ مصالح ساختمانی ـ کاغذ و مقوا ـ شیر و محصولات حیوانی ـ ماشین آلات و وسایل مکانیکی ـ محصولات سرامیکی ـ مصنوعات چدنی وفولادی ـ مواد پلاستیکی ـ لوله و پروفیل از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان مازندران به کشور ارمنستان می باشد.

ارمنستان یکی از همسایگان ایران است که 90 کیلومتر با کشورمان مرز مشترک دارد .

این کشور اروپایی که جزء پیمان اتحادیه اروپا نیست با بیش از سه میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز مهم صنعتی منطقه قفقاز و از کشورهای نفت‌خیز این منطقه محسوب می شود./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار