کد خبر: ۷۹۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 09 November 2019

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، بهادری با بیان اینکه امسال در ۵۱ هزار هکتار از زمین‌های مازندران گندم کشت می‌شود افزود: بهترین زمان کشت این محصول استراتژیک در استان ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر است و تمام امکانات لازم برای کشت گندم از جمله سم و بذر مورد نیاز تدارک دیده شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای سال زراعی امسال، ۴ هزار و ۵۰۰ تن بذر و 17 هزار و 500 تن کود‌های شیمیایی اوره، فسفات، پتاس و گوگرد در نظر گرفته شده که بین کشاورزان این استان توزیع خواهد شد و کشاورزان می‌توانند برای انعقاد قرارداد و دریافت حواله به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
وی گفت: بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان مازندران مربوط به شهر‌های بهشهر، ساری، میان دورود، گلوگاه و نکا است که در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی بصورت دیم و آبی کشت می‌شود.
بهادری پیش بینی کرد امسال حدود ۱۴۰ هزار تن گندم از زمین‌های مازندران برداشت شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه پارسال حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی گندم بصورت مکانیزه برداشت شده افزود: امسال نیز برای برداشت مکانیزه گندم در زمین‌های استان در پهنه بیشتر، برنامه ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضا نعلی پیرای میاندورود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
خیلی ناراضی ازدادن کود هسستم کودبه موقع نمیدن زمانیکه میارن مردم اذیت میکنن خدمات میاندورودخیلی ازدادن کودمارواذیت میکنن خواشمندیم پیگیری فرمایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار