در متن این پیش نویس پیش بینی شده که بتوان 20 تا 30 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ کرد. متن تهیه شده در حال بررسی در وزارت امور اقتصادی و دارایی است و مشخص نیست در فرایند قانون‌گذاری چه تغییراتی بکند.
کد خبر: ۷۹۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 02 November 2019

 مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای توسعه پایه‌های مالیاتی به دنبال اخذ مالیات از سود سپرده بانکی است و در پیش نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گنجانده شد.

 فارس، سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درصدد اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام بر آمدند.

در متن این پیش نویس پیش بینی شده که بتوان 20 تا 30 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ کرد. متن تهیه شده در حال بررسی در وزارت امور اقتصادی و دارایی است و مشخص نیست در فرایند قانون‌گذاری چه تغییراتی بکند.

در بند 54 این پیش نویس که قرار است به ماده 104 قانون فعلی الحاق شود آمده است:

درآمد (سود دریافت) اشخاص حقیقی و حقوق حاصل از موارد زیر (اعم از اینکه درآمد مذکور در منبع مشمول مالیات، معافیت و یا مشمول نرخ صفر باشد) به استثنای درآمدهای که مشمول مقررات سایر فصول شناخته شده است، به شرح زیر مشمول مالیات می‌باشد:

1- 50 درصد سود سهام و سهم شرکه از اشخاص حقوقی

2-سود سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار

3- سود متعلق به حساب‌های پس انداز، سپرده‌های مختلف و گواهی‌های سپرده نزد بانک‌ها،‌ موسسات مالی و اعتباری، صندوق‌ها و نظایر آن به شرح زیر: الف- سود متعلق به سرمایه گذاری کوتاه مدت کمتر از شش ماه، 60 درصد سود حاصله

ب- سود متعلق به سرمایه گذاری‌های میان مدت شش ماه تا یک سال، 40 درصد سود حاصله

ج-سود متعلق به سرمایه گذاری‌های بلند مدت بیشتر از یک سال، بیست درصد سود حاصله

4-سود سرمایه گذاری نزد سایر اشخاص

5-سود حاصل از انواع عقود اسلامی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
با احترام به نظرات همه خوانندگان، از نظر اینجانب کسانی که فرار مالیاتی میلیاردی دارند پول های شان را در بانک ها برای یک سود 15 درصد ناچیز بلوکه نمی کنند. در واقع پولشان دائم در گردش است و داد وستد می کنند بدون آنکه اثری از خود به جا بگذارند. از آن طرف بازنشستگان، کارگران، کارمندان و افراد عادی که دستشان به جایی نمی رسد برای حفظ ارزش پولشان و کسب سود حداقلی در بانک ها سرمایه گذاری یکساله و چند ساله می کنند. تبعات تصویب این مساله هم بر تشدید اجاره بها، بورس، تولید، اشتغال، کارآفرینی،تورم و گرانی و.... انکارناپذیر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار