مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ و میر با افزایش ۴ درصدی ناشی از حوادث کار در شش ماهه امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ 20 October 2019

 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ و میر با افزایش ۴ درصدی ناشی از حوادث کار در شش ماهه امسال در این استان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: ۵۳ مرد از این تعداد ۴۲ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند و بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۵ فوتی رتبه اول را در مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: حوادث ناشی از برق گرفتگی نفر۱۴، جسم سخت ۱۱ نفر، سوختگی ۷ نفر و حوادث دیگر با ۶ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۳ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با ۴ مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است .

عباسی گفت: طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۲فوتی و نور با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های تنکابن، محمود آباد و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ فوتی و سن بیش از ۵۱ تا ۶۰سال با ۵ فوتی کمترین آمار در این شش ماهه گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۴۷۲ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشت و از این تعداد ۴۴۸ نفر مرد و مابقی زن هستند.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، یادآور شد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار