برای اولین بار در شهرستان بابل؛
آغاز حرکت از ساعت ۷:۳۰ صبح از میدان ولایت، باغ ملی (شهرداری بابل) خواهد بود که پس از طی مسیر از خیابان مدرس و خیابان آیت الله روحانی، مراسمی رأس ساعت ۱۰ در امامزاده قاسم(ع) برگزار می گردد.
کد خبر: ۷۸۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ 15 October 2019

به گزارش تابناک مازندران، سیدمجتبی حکیم شهرداربابل از اجرای طرح «چله ی وصال»، ویژه برنامه ای برای جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: جمعیت مشتاقان حضور در پیاده روی اربعین حسینی بسیار بیشتر از افرادی است که توفیق حضور در این مراسم باشکوه تاریخی را در مسیر نجف تا کربلا دارند و دلدادگان بسیاری هستند که بنا بر هر دلیلی از این قافله جا مانده اند؛ بنابراین مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل، امسال برای اولین بار در مازندران ویژه برنامه ای را اجرا می کند که فضای معنوی پیاده روی اربعین در شهر بابل تداعی شود و غبار قدم های عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)، فضای شهر را متبرک نماید.

سیدمجتبی حکیم با بیان اینکه روز اربعین (شنبه، ۹۸/۷/۲۷)، یک مسیر پیاده روی برای این حرکت نمادین در نظر گرفته شده است، گفت: آغاز حرکت از ساعت ۷:۳۰ صبح از میدان ولایت، باغ ملی (شهرداری بابل) خواهد بود که پس از طی مسیر از خیابان مدرس و خیابان آیت الله روحانی، مراسمی رأس ساعت ۱۰ در امامزاده قاسم(ع) برگزار می گردد.

شهرداربابل با اشاره به فضاسازی های شهری، برپایی ایستگاه های صلواتی، دمام زنی و اجرای مارش عزا، حرکت نمادین قافله اسرا، مداحی و عزاداری و قرائت زیارت اربعین در این ویژه برنامه، تصریح کرد: پس از عزاداری عزاداران در امامزاده قاسم(ع)، تجمع پایانی در مدرسه صدر انجام می شود که با برنامه سخنرانی با حضور خطیب توانمند ملی، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی همراه خواهد بود.

وی با قدردانی از امام جمعه، فرماندار، شورای اسلامی شهر ، سپاه، نیروی انتظامی ، هیئت امنای مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، هیئات مذهبی، اداره ورزش و جوانان ، هیئات ورزشی و همه افرادی که در این ویژه برنامه سهیم هستند، ابراز امیدواری کرد، اجرای این طرح بتواند طراوت مذهبی اربعین کربلا را در شهر و دیار ما بپراکند و مورد عنایت امام حسین(ع) واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار