مدیرکل مدیریت بحران مازندران می‌گوید: اجرای طرح‌های پیشگیرانه چون سیل‌بند، دیوار ساحلی و لایروبی رودخانه‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، سیل مخرب پاییزی را از منطقه غرب استان دور کرد.
کد خبر: ۷۸۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 14 October 2019

مدیرکل مدیریت بحران مازندران می‌گوید: اجرای طرح‌های پیشگیرانه چون سیل‌بند، دیوار ساحلی و لایروبی رودخانه‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، سیل مخرب پاییزی را از منطقه غرب استان دور کرد.

علی اصغر احمدی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این طرح ها با وجود کم سابقه بودن میزان بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در غرب مازندران، میزان خسارت های احتمالی در حد آبگرفتگی باقی مانده است.
وی اضافه کرد : تاکنون گزارش مستندی از میزان خسارت های احتمالی مخرب به ستاد مدیریت بحران استان مازندران نرسیده و پیش بینی ها نیز از وجود خسارت های جزئی ناشی از این بارش ها حکایت دارد که با بررسی میدانی گزارش آن به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام می شود.
وی مهمترین خسارت گزارش شده ناشی از باران رگباری و کم سابقه ۲۴ ساعت گذشته در مازندران که با ۲۱۰ میلمتر از رامسر گزارش شد را تخریب یک واحد مسکونی در حاشیه رودخانه در شهرستان عباس آباد و آبگرفتگی برخی شهرهای غرب و مناطق مرکزی استان بیان کرد.
به گفته وی براثر سیل یک دهنه پل باکسی موقت نیز دچار آبگرفتگی شد که تردد در این مسیر نیز با فروکش کردن آب برقرار شد.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد : ما برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل در استان باید طرح های پیشگیرانه چون دیوار ساخلی، لایروبی رودخانه را با سرعت اجرایی کنیم و این کار نیاز به همکاری و همراهی مردم دارد.
براثر بارش شدید باران ۲۴ ساعت گذشته در استان مازندران که بیشترین آن با ۲۱۰ میلمتر از رامسر گزارش شد، به راههای روستایی ۱۵ روستای غرب استان خسارت زد و آبگرفتگی مدارس ابتدایی شهر چالوس را به تعطیلی کشاند.
طبق گزارش هواشناسی مازندران سامانه بارشی که از روز گذشته در این استان شروع شد، از امشب جای خود را به هوای پایدار می دهد.
مهرماه سال گذشته نیز غرب مازندران دچار سیل شد که چهار نفر کشته و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و زیربنایی این منطقه خسارت وارد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار