مدیر نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امسال ۹ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی متخلف استان به پرداخت ۵۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۷۸۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 14 October 2019

مدیر نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امسال ۹ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی متخلف استان به پرداخت ۵۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

حسین اصغرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعداد واحد صنفی بر اساس ۱۷۰ هزار مورد بازرسی که از واحدهای صنفی مازندران در شش ماهه نخست امسال صورت گرفته ، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: پرونده های تشکیل در شش ماهه نخست امسال به لحاظ ارزش ریالی با پرونده های تمام سال گذشته برابری می کند.

مدیر نظارت و بازرسی صنعت ، معدن و تجارت مازندران عمده تخلفات واحدهای صنفی استان را گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و درج قیمت برشمرد و اظهار داشت: در حوزه آرد و نان ۸ هزار بازرسی منجر به تشکیل ۹۱۶ پرونده و در نهادهای کشاورزی ۲ هزار ۱۰۰ بازرسی صورت گرفته در این مدت به تشکیل ۱۱۵ مورد پرونده ختم شد.

اصغرزاده در زمینه مبارزه با کالای قاچاق هم گفت: در جریان بازرسی های شش ماهه امسال در ۲۲۰ واحد ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

به گفته وی ، مهمترین کالای قاچاق این واحد های صنفی شامل انواع لوازم ارایشی ، پوشاک و لوازم خانگی بوده است.

مدیر نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در ۲ هزار و ۲۶۰ مورد بازرسی انجام شده از واحدهای فروش برنج ۸۵ پرونده تنظیمی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به دلیل مخلوط کردن برنج داخلی و خارجی و گرانفروشی به مراجع ذی ربط ارجاع شد.

اصغرزاده تصریح کرد: ۲۵۰ بازرس سازمان صنعت مازندران و اصناف به صورت شبانه روزی بر اماکن اقتصادی و انبارهای سطح استان نظارت دارند.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز بیش از ۳ هزار و ۲۴۰ گزارش مردمی در ستاد این سازمان ثبت شده است که بیشتر آن تلفنی بود که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ فقره آن منجر به تشکیل پرونده شد.

استان مازندران با جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، دارای ۱۶۰ هزار واحد صنفی است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار