نخستین برف پاییزی عصر روز یکشنبه بخشی از ارتفاعات و مناطق کوهستانی بالادست مازندران را سفیدپوش کرد.
کد خبر: ۷۸۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰ 14 October 2019

نخستین برف پاییزی عصر روز یکشنبه بخشی از ارتفاعات و مناطق کوهستانی بالادست مازندران را سفیدپوش کرد.

گزارشهای دریافتی خبرنگار ایرنا از ساکنان مناطق کوهستانی غرب و مرکز مازندران حاکیست که ارتفاعات کلاردشت ، نور ، آمل ، رامسر سوادکوه و تنکابن از عصر یکشنبه قدمگاه اولین برف پاییزی بودند.

بارش اولین برف پاییزی مازندران همچنین شهروندان فعال در فضای مجازی را هم به وجد آورد و تصاویری از مناطق پوشیده از برف را دست به دست می چرخانند، تصاویری که نشان می دهد در برخی مناطق ارتفاع برف بیش از ۱۵ سامتی متر رسیده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به کاهش حدود ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا و بارش باران ، بارش برف در ارتفاعات بیش از سه هزار متر دور از انتظار نیست.

بسطامی افزود: در ارتفاعات دماوند، علم کوه ، آزادکوه و دیگر مناطق ییلاقی با ارتفاع بیش از سه هزار متر بارش برف با توجه به فصل پاییز و کاهش محسوس دما طبیعی است.

وی با بیان اینکه ارتفاعات کمتر از سه هزار متر استان هنوز با بارش برف رو به رو نشد ، گفت: از این پس شرایط مناطق ییلاقی رو به سرما خواهد رفت.

استان مازندران با بیشترین سهم بری از رشته کوه های البرز دارای ۵۵۰ کلومتر خط کوهستانی است. بلندترین قله های کشور از جمله دماوند با بیش از پنج هزار و ۶۰۰ متر در مرکزی ترین نقطه استان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار