فرماندار تنکابن گفت: علیرغم بارش حدود 200 میلیمتری در شهرستان تنکابن به جز چند مورد آبگرفتگی معابر مشکل حادی در شهرستان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۸۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ 14 October 2019

فرماندار تنکابن گفت: علیرغم بارش حدود 200 میلیمتری در شهرستان تنکابن به جز چند مورد آبگرفتگی معابر مشکل حادی در شهرستان وجود ندارد.

سید امیر حسینی جو در گفت‌و گو با ایسنا وضعیت فعلی تنکابن را اینگونه تشریح کرد: با توجه به اقداماتی که پیشتر در حاشیه و مسیر رودها انجام شده بود و نیز به دلیل بارش کمتر مناطق بالادست نسبت به جلگه تنها چند مورد آبگرفتگی معابر روستایی و شهری و نیز آب شستگی اندک محورها خسارت جدی گزارش نشده است.
وی با استناد به گزارش هواشناسی استان بارش در سطح شهرستان را 200 میلیمتر اعلام کرد و با بیان وجود آبگرفتگی در روستاهای چناربن، بهکله و زنگشا محله افزود: این اتفاق در پی محدودیت برخی کانال‌ها و پل‌ها که گنجایش ظرفیت آب عبوری را نداشتند، ایجاد شد و از ظهر امروز به بعد با اعلام هواشناسی مازندران مبنی بر پایان بارش‌ها این مشکل مرتفع خواهد شد.
فرماندار تنکابن از برقراری خطوط آب، برق، گاز و تلفن در تمامی روستاهای شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: صبح امروز چند مورد قطعی برق گزارش شد که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و حل و فصل شد و طی گزارشات به دست آمده اکنون تمامی محورها به جز محور سلیمان‌آباد به لزربن در محدوده توکله باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.
حسینی جو درباره آبشستگی پل موقت توکله اعلام کرد: پل باکسی موقت توکله که پس از حادثه سیل سال گذشته به عنوان مسیر جایگزین بر روی رودخانه قرار گرفته بود بر اثر بارش‌های دیشب و امروز در حاشیه غربی دچار آب شستگی شد که تا پایان امروز محور بازگشایی می‌شود.
وی به برخی مسیرهای مستعد رانش در دامنه و روستاها اشاره کرد و گفت: در روستاهایی مانند تودارک، بوتندان و یوسف آباد، رانش و آب شستگی محور گزارش شده و در مورد روستای یوسف آباد حاشیه مسیر عبوری دچار آب شستگی شد که با حضور به موقع بنیاد مسکن تردد در این مسیر جریان دارد.

لایروبی رودخانه‌ها در تنکابن

حسن باقری گرمارودی معاون عمرانی فرمانداری تنکابن نیز در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: بارش 200 میلیمتر باران نشان داد که اقدامات پیشگیرانه و ترمیمی دستگاه‌ها از قبیل دیواره‌سازی اداره بنیاد مسکن و دیواره و گوشواره سازی پل ها و نیز احداث پل های شهرستان توسط اداره راه پس از حادثه سیل سال گذشته، کارهایی بجا بود و به موقع انجام گرفت.
وی به وجود نیامدن خسارات در بارش‌های دیشب و صبح امروز را به لایروبی مناسب رودخانه‌های شهرستان نسبت داد و تاکید کرد: علیرغم کاستی ها و نواقصی که وجود دارد اما لایروبی به موقع و مناسب رودها باعث شد تا کمترین خسارت در بارشی به بزرگی 200 میلیمتر در شهرستان گزارش شود.
معاون عمرانی فرمانداری تنکابن خسارات موجود به منازل در برخی مناطق در اثر آبگرفتگی اندک را مربوط به پائین‌تر بودن واحد مسکونی نسبت به خیابان و کوچه عنوان کرد و با بیان اینکه آبگرفتگی در این مناطق پیش بینی شده بود، افزود: خسارتی در مورد محصولات کشاورزی گزارش نشده و از این حیث آسیبی وارد نشده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار