کارشناس فوتبال ایران معتقد است که زدن ۱۴ گل به کامبوج هیچ کمکی به فوتبال آسیا و کامبوج نکرد و فوتبال این کشور را تا چند سال دیگر نابود کرد.
کد خبر: ۷۸۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 11 October 2019

رسول کربکندی درباره پیروزی پرگل تیم ملی ایران مقابل کامبوج گفت: کامبوج تیمی نبود که نگران نتیجه بازی با آن باشیم. طبیعی بود که انتظار یک بازی پرگل را داشتیم اما ۱۴ گل دور از انتظار ما بود.

وی درباره دلایل زدن ۱۴ گل به کامبوج علی‌رغم رشد فوتبال این کشور، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که خیلی راحت باختند این بود که آن‌ها خیلی زود گل خوردند و در خانه حریف روحیه و اعتماد به نفس لازم را نداشتند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران افزود: از سوی دیگر نوع فوتبال ما آنها را به هم ریخت. اگر با این تیم‌ها بازی مستقیم انجام دهید، دور هم جمع می‌شوند و توپ را دور می‌کنند. ما خیلی سرحال بودیم. این مسائل دلیل بر اضافه شدن ضعف آن تیم بود. آنها تا خواستند به خودشان بیایند، چهار گل خوردند و نتوانستند خودشان را پیدا کنند.

کربکندی با بیان اینکه "زدن ۱۴ گل به کامبوج هیچ کمکی به فوتبال آسیا نکرد،" افزود: فکر کنم این ۱۴ گل برای آسیا خوب نیست. این نتایج کمکی به فوتبال آسیا و این کشور نمی‌کند و موجب آبروریزی در فوتبال جهان است. فوتبال کامبوج برای چندین سال دیگر نابود شد.

مربی سابق تیم ملی درباره مشکلات موجود در خط دفاعی و هافبک تیم ملی که در بازی‌های گذشته بارها متزلزل عمل کرده و ممکن است در بازی‌های بزرگ‌تر دردسرساز شود، گفت: وقتی تیمی دفاع می‌کند، طبیعی است که روی آن تاکتیک تمرین می‌کند و تمام تمرکز بازیکنان روی آن قضیه معطوف می‌شود. وقتی بحث بازی هجومی مطرح است، طبیعی است که در مقابل تیم‌های بزرگ، در خط دفاعی موجب شکنندگی می‌شود. تیمی که تمرکزش را روی حمله بگذارد، از دفاع غافل می‌شود. این موضوع نیاز به تمرین مناسب دارد تا در دفاع و حمله متمرکز عمل کنیم.

وی ادامه داد: ما نیروهای تهاجمی خوبی داریم و برای خط حمله خوب هستیم اما اگر استحکام و تمرکز لازم را در خط حمله نداشته باشیم می‌تواند شکنندگی ایجاد کند. تیم خوب باید خوب دفاع و حمله کند. هماهنگی باید در هر دو حرکت وجود داشته باشد.

کربکندی با انتقاد از تکل خشن مرتضی پورعلی‌گنجی روی دروازه‌بان کامبوج که به قفسه سینه این بازیکن اصابت کرد، گفت: تیمی که ۱۳ گل زده، نیازی به آب و آتش زدن ندارد. مدافع ما دروازه‌بان حریف را به شکل بسیار بدی زد. حق پورعلی‌گنجی اخراج بود. داور خیلی ضعیف عمل کرد. این موضوع نشان می‌دهد که هنوز جوگیر می‌شویم و احساسات بر ما غلبه می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: این بازی و نتیجه یک عده را خوشحال می‌کند اما شاید به دل خیلی‌ها نچسبد. طبیعی است که آنها تیمی نبودند که بخواهیم ادعایی داشته باشیم. در مجموع برای اولین روزی که بانوان بودند، برد خوبی بود و تفاضل گل لازم را تا پایان رقابت‌ها خواهیم داشت. از طرفی کامبوج هم از هیچ تیمی این‌طور گل نمی‌خورد. در مجموع باید ببینیم در آینده و در بازی‌های بزرگ‌تر چطور عمل خواهیم کرد.

وی درباره بازی با بحرین در روز سه‌شنبه گفت: بحرین تیم خوبی است و می‌تواند مشکلاتی را در خانه برای ما ایجاد کند. به همین دلیل است که آن بازی تفکرات دفاعی را هم می‌طلبد. بازی با بحرین تفکر بهتری را درباره تیم ملی ما ایجاد می‌کند. البته این تیم‌ها نباید مانع سر راه ما باشند. عراق همیشه از مدعیان آسیایی بوده و بحرین هم در مواقعی ما را اذیت کرده است. امیدواریم مسیرمان را مانند دو دوره گذشته به راحتی تا جام جهانی طی کنیم./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار